Drodzy
Przyjaciele i Dobroczyńcy,
Te upalne letnie dni przypominają mi o szczególnym objawieniu
się Matki Boskiej Fatimskiej trójce dzieci: Łucji, Hiacyncie i Franciszkowi 13
lipca 1917 roku.
Matka Boża powiedziała wówczas dzieciom: "Czyńcie
ofiary za grzeszników i módlcie się często tymi słowami: «O Jezu, to z miłości
do Ciebie, za nawrócenie grzeszników i na wynagrodzenie za grzechy przeciwko
Niepokalanemu Sercu Maryi»".
"Mówiąc te słowa" – opowiadała Łucja – "Matka
Boska rozłożyła ręce tak, jak w poprzednich miesiącach. Blask, jaki się z nich rozchodził,
zdawał się przenikać ziemię i ujrzeliśmy morze ognia, i pogrążonych w nim
diabłów oraz dusze podobne do przezroczystych żarzących się węgli, czarnych lub
brązowych o ludzkiej postaci, które unosiły się w ogniu...".
Matka Boża powiedziała wtedy do przerażonych dzieci:
"Widzieliście piekło, dokąd idą dusze grzeszników. Aby je ocalić Bóg pragnie
ustanowić na świecie nabożeństwo do mego Niepokalanego Serca".
W ostatnich tygodniach wystąpiło wiele klęsk
żywiołowych – szalejące pożary trawiące wielkie połacie lasów, domy i dobra
osobiste a nawet ludzkie istnienia. Potężne wiatry odcięły dostawy prądu dla milionów
mieszkańców środkowo-wschodnich stanów. Są to nieszczęśliwe zdarzenia,
tragiczne wydarzenia lecz czymże one są, w porównaniu z wieczną zgubą dusz, za
które nasz Boski Zbawiciel przelał swą drogocenną krew?
Z tego właśnie powodu, fatimskie orędzie modlitwy i
ofiary jest dzisiaj bardziej aktualne niż w 1917 roku. Następnym razem, gdy będzie
nas korciło by narzekać na spiekotę, poświęćmy tę ofiarę w intencji nawrócenia
biednych grzeszników.
I kolejna uwaga. Ostatnio wiele pisano na temat negocjacji
między Soborowym Kościołem Vaticanum II a Bractwem Św. Piusa X. Biskup
Fellay, przełożony generalny Bractwa przygotowuje grunt dla pojednania Bractwa
ze "współczesnym Rzymem".
Ważne pytanie, jakie biskup Fellay musi sobie postawić
brzmi: czy zmieniło się coś co pozwala na zawarcie umowy z modernistami, którzy
tak skutecznie doprowadzili do Wielkiej Apostazji w Kościele katolickim?
W 1976 roku nieżyjący już arcybiskup Marcel Lefebvre przy
okazji suspensy a divinis nałożonej przez Pawła VI, znakomicie zareagował
na tę tzw. karę pisząc Refleksje w związku z suspensą "a divinis",
29 czerwca 1976:
"Jesteśmy suspendowani a divinis
przez Soborowy Kościół i dla Soborowego Kościoła, do którego nie chcemy
należeć...
Ten Soborowy Kościół jest schizmatyckim
Kościołem, ponieważ zrywa z Kościołem katolickim, który był zawsze. Ma on swoje
nowe dogmaty, swoje nowe kapłaństwo, swe nowe instytucje, nowy kult, wszystko to
już dawno zostało potępione przez Kościół w wielu dokumentach, oficjalnych i rozstrzygających...
Ten Soborowy Kościół jest schizmatycki,
ponieważ jako podstawę swojego uwspółcześniania obrał sobie zasady stojące w
opozycji do zasad Kościoła katolickiego, takie jak: nowa koncepcja Mszy wyrażona
w punkcie 5 Wprowadzenia do (dekretu) «Missale Romanum» i 7 jego pierwszego
rozdziału, nadająca zgromadzeniu charakter kapłański, który nie może mu
przysługiwać; podobnie jak naturalne – to znaczy Boskie – prawo każdej osoby i
każdej grupy osób do wolności religijnej.
To prawo do wolności religijnej jest
bluźniercze, gdyż przypisuje Bogu przymioty, które niszczą Jego majestat, Jego
Chwałę, Jego Panowanie. Prawo to implikuje wolność sumienia, wolność myśli, i
wszystkie masońskie wolności.
Kościół, który zatwierdza takie błędy
jest równocześnie schizmatycki i heretycki. Ten Soborowy Kościół nie jest zatem
katolicki. W jakimkolwiek stopniu papież, biskupi, księża lub wierni przynależą
do tego Nowego Kościoła, oddzielają się sami od Kościoła katolickiego... My ze swej
strony, trwamy w Kościele katolickim, przez łaskę Pana Naszego Jezusa Chrystusa
i wstawiennictwo Najświętszej Maryi Panny".
Cóż więc się zmieniło w Kościele Soborowym w ciągu
ostatnich czterdziestu lat? Nic! Módlmy się, aby bardziej tradycyjni katolicy rozpoznali,
że Vaticanum II zapoczątkował Wielką Apostazję przepowiedzianą przez św.
Pawła w Drugim Liście do Tesaloniczan.
Z
modlitwą i błogosławieństwem
Bp
Mark A. Pivarunas CMRI
Artykuł z czasopisma "Adsum",
July 2012, s. 1 ( www.cmri.org ) (1)
Tłumaczył z języka angielskiego
Mirosław Salawa
–––––––––––––––
Przypisy:
(*) Tytuł artykułu od red. Ultra
montes.
(1) Por. 1) Bp Mark A. Pivarunas
CMRI, a) Sedewakantyzm. b) Odpowiedzi na zarzuty wobec stanowiska
sedewakantystycznego. c) Vaticanum II "w świetle Tradycji"?
d) O Przysiędze antymodernistycznej. e) Sede vacante. Rocznica
śmierci papieża Piusa XII.
2) Ks.
Benedict Hughes CMRI, a) Konieczność modlitwy o nawrócenie zbłąkanych dusz.
b) Karmić dusze nauką prawdy. c) Papież Pius XII – w pięćdziesiątą
rocznicę śmierci.
3) Ks. Dominik
Radecki CMRI, a) Czy Msza łacińska naprawdę powróciła? b) Czy
jesteście z papieżem?
4) Ks. Leon
Cieślak, a) Objawienia fatimskie. b) Ratunek ludzkości w Niepokalanym
Sercu Maryi. c) Nasza tajemnica Maryjna.
7) O. Czesław
Lacrampe OP, Wszechpośrednictwo Najświętszej Maryi Panny.
8) Ks. Jakub
Górka, Cześć Maryi. O pobudkach i środkach nabożeństwa do Najświętszej Maryi
Panny.
(Przyp. red. Ultra
montes.)
Za: www.ultramontes.pl