1. W listopadzie 1983 Jan
Paweł II aktywnie włączył się w obchody rocznicy narodzin arcyheretyka Marcina
Lutra (1), który jako zakonny katolicki
kapłan, nie tylko publicznie podeptał swoje śluby celibatu i czystości, ale
jednocześnie odrzucił wiele nieomylnych artykułów wiary katolickiej (2). Jego nieprawowitą małżonką została siostra zakonna.
Luter ponosi odpowiedzialność za to, że od Kościoła odpadło wiele narodów (3). Wszystko to jednak najwyraźniej nie przeszkadza JP II
w wychwalaniu jego narodzin i wartości, gdyż uznaje on:
"głęboką świadomość
religijną Lutra, którym kierowała gorąca pasja dotycząca zagadnień wiecznego
zbawienia".
(Z listu Jana Pawła II z
okazji pięćsetlecia narodzin Lutra, 5 listopada 1983).
2. Jan Paweł II już nawet
nie uważa Lutra za ekskomunikowanego z Kościoła przez papieża Leona X w 1520
roku, o czym świadczą słowa wypowiedziane przez niego podczas podróży do krajów
skandynawskich w 1989: "Każda ekskomunika ustaje z chwilą śmierci
obłożonego nią człowieka" (4).
Była to wzmianka dotycząca Lutra.
3. JP II w czasie swojej
wizyty w luterańskim kościele w Rzymie 11 grudnia 1983 modlił się słowami
modlitwy ułożonej przez Lutra.
4. Jeden z kardynałów –
Willebrands – powiedział [z inspiracji pseudopapieża Pawła VI] na zgromadzeniu
Federacji Luterańskiej w lipcu 1970: "Luter jest naszym wspólnym
mistrzem w dziedzinie doktryny o usprawiedliwieniu...".
5. Najbliższy współpracownik Jana Pawła II kardynał
Ratzinger w swojej książce Theologische Prinzipienlehre z roku 1982
napisał: ...Kto by dziś zaprzeczał temu, że Tomasz z Akwinu i Luter są
Ojcami Kościoła... ...nie wiem, dlaczego nie ułożymy takiego katechizmu, jaki ułożył
Luter...
Kościół potępił formalnie 41
błędów Lutra (5) i nikt z prawowitych
katolickich papieży nie wychwalał Lutra, jak to robią współcześni
przedstawiciele Neokościoła. Czyżby się może mylił Duch Święty? To, co zostało
podpisane 31 października 1999 w Augsburgu (6), pokazuje tylko, że przedstawiciele modernistycznego Watykanu haniebnie
porzucili katolicką doktrynę o usprawiedliwieniu (7) i w zamian za prawdę zaprzedali się całkowicie
Marcinowi Lutrowi. Tym tylko potwierdzili, że już nie są katolikami i w ten
sposób kompletnie wyparli się Ducha Świętego, który również w XVI wieku był
Nauczycielem Kościoła.
Ohyda spustoszenia! Pseudopapież Bergoglio i pomnik
herezjarchy Lutra w Watykanie (13.10.2016 r.)
––––––––
Artykuł powyższy jest fragmentem książki J. Exc. ks.
biskupa Olivera Oraveca: PRAVDA O CIRKVI (pełny tytuł w tłumaczeniu
polskim: PRAWDA O KOŚCIELE. Czy Jan Paweł II jest katolikiem? Czy Watykan
jest centrum Nowej sekty?), wydanej w 1998 r. (później rozszerzonej
nieznacznie w wersji internetowej).
Z języka słowackiego tłumaczył Mirosław Salawa.
(Tytuł art., tekst w nawiasie [...], przypisy oraz
ilustracja od red. Ultra montes.)
Przypisy:
(1) Zob. 1) Ioannes Baptista Palma, De Martino Luthero, et haeresi ab eodem inducta.
2) Ks. Dr Marceli Nowakowski, Heretycy i sektarze. Marcin Luter, twórca pseudoreformacji.
3) "Non possumus", Luter – heretycki wieprz z Saksonii i miejsce dla
niego przeznaczone... piekło....
(2) Zob. 1) Ks. Zygmunt Baranowski, Reformy małżeńskie Lutra.
2) Ks. Rivaux, Sposób wyrażania się Lutra. 3) "Apostolska łagodność" Marcina Lutra.
(3) Zob. 1) Ks. Jakub Balmes, a) Fanatyzm i indyferentyzm, ich
źródła i następstwa. b) Katolicyzm i
protestantyzm w stosunku do cywilizacji europejskiej.
2) Bp Władysław Krynicki, Dzieje Kościoła powszechnego.
(4) Spotkanie z biskupami duńskiego Kościoła
luterańskiego, Kopenhaga, 6 czerwca 1989.
(5) Zob. Henricus Denzinger, Enchiridion
symbolorum, definitionum et declarationum de rebus fidei et morum, quod a
Clemente Bannwart denuo compositum iteratis curis edidit Iohannes Bapt. Umberg S. J. (Professor
in Universitate Oenipontana).
Editio 18-20. Friburgi Brisgoviae MCMXXXII (1932), nn. 741-781.
(6) Zob. Bp Donald J. Sanborn, Analiza krytyczna "Wspólnej
deklaracji w sprawie nauki o usprawiedliwieniu".
(7) Zob. 1) Ks. Peter Einig, Usprawiedliwienie (justificatio).
2) Wingolf, Czemu jestem katolikiem? Kilka słów o modernizmie.
3) Prymas Stanisław Karnkowski,
O wieczerzy Zborów Luterskich, Pikardskich,
Zwingliańskich, Kalwińskich i Nowochrzczeńskich.
4) O. Jakub Wujek SI, Postilla catholica... Iż zbory
Lutrów, Kalwinów i innych Sektarzów, nie są Kościoły Pana Chrystusowe, ale
Bożnice Szatańskie.
5) O. Jan Jakub Scheffmacher
SI, Katechizm Polemiczny czyli Wykład
nauk wiary chrześcijańskiej przez zwolenników Lutra, Kalwina i innych z nimi
spokrewnionych zaprzeczanych lub przekształcanych.
6) Ks. A. Kraetzig SI, Janssen i historia reformacji.