Bardzo ciekawą, aczkolwiek słabo znaną i docenianą w ruchu Tradycji
katolickiej jest osoba bp Guerarda des Lauriersa. Urodzony w 1898 roku
niedaleko Paryża, w 1925 roku wstąpił do zakonu dominikanów, a w 1931
roku przyjął święcenia kapłańskie. Biskup Michel Louis Guérard
des Lauriers OP (dominikanin) przed Soborem Watykańskim II był przez
pewien czas spowiednikiem Piusa XII, a także współtwórcą tekstu dogmatu o
Wniebowzięciu NMP, któremu już wtedy sprzeciwiali się moderniści.
Prawdę tę Pius XII ogłosił w 1950 roku jako dogmat wiary: "Ogłaszamy,
orzekamy i określamy jako dogmat objawiony przez Boga, że Niepokalana
Matka Boga, Maryja zawsze Dziewica, po zakończeniu ziemskiego życia z
duszą i ciałem została wzięta do chwały niebieskiej". Następnie
był naczelnym teologiem przygotowującym tekst dogmatu o
Współpośrednictwie NMP, który jednak "nie przeszedł" ze względu na
dialog z protestantami (były to już czasy po śmierci Piusie XII). W
1969 roku po ogłoszeniu przez Pawła VI "Novus Ordo Missae" (Nowego
Obrządku Mszy), ruch tradycjonalistyczny zaczął się gwałtownie rozwijać.
Wielu katolików chciało zachowywać prawdziwą wiarę i prawdziwe
sakramenty, widząc, że to co się dzieje nie ma nic wspólnego z Kościołem
z ich dzieciństwa. Bardzo ważnym i cennym dokumentem była "Krótka analiza krytyczna Novus Ordo Missae".
Dokument został podpisany przez dwóch kardynałów - Ottavianiego i
Bacciego, jednak głównym autorem tekstu był o.Guerard. Głównym
pomysłodawcą tekstu był abp Lefebvre, który jednak nie podpisał go. Po
III wojnie światowej (tak abp Lefebvre określał Sobór Watykański II -
odsyłam do książki "Podróż duchowa") na prośbę Pawła VI ze względu na
sprzeciw wobec tej strasznej rewolucji musiał zrezygnować z posady
profesora "Pontificia Università Lateranense" w Rzymie. Do 1977
roku był rektorem seminarium Bractwa św.Piusa X w Szwajcarii. Został
pozbawiony tej posady za wygłaszanie tez sedeprywacjonistycznych. Czym jest teza sedeprywacjonizmu której twórcą jest bp Lauriers? Jest to teza, która uważa, że Benedykt XVI (dla sedeprywacjonistów
ks. Joseph Ratzinger) został ważnie wybrany, jednak ze względu na
głoszone herezje nie jest prawdziwym papieżem. Mimo to, gdy przestanie
głoszenić fałszywe doktryny może zostać papieżem. "Papa materialiter tantum, sed non formaliter"
(Papież tylko materialnie, lecz nie formalnie). Po
opuszczeniu Bractwa św. Piusa X (FSSPX) w 1981 został konsekrowany na
biskupa przez abp Thuca. Sam konsekrował trzech
biskupów (Gunthera Storcka, Roberta McKenna i Franco Munariego). Zmarł
27 lutego 1988 roku (nie doczekał się chwalebnych konsekracji biskupich
abp Lefebvra) i został pochowany na cmentarzu w Raveau.
STRONA INTERNETOWA POWSTAŁA W CELU PROPAGOWANIA MATERIAŁÓW DOTYCZĄCYCH INTEGRALNEJ WIARY KATOLICKIEJ POD DUCHOWĄ OPIEKĄ św. Ignacego, św. Dominika oraz św. Franciszka
Cytaty na nasze czasy:
"Człowiek jest stworzony, aby Boga, Pana naszego, chwalił, czcił i Jemu służył, a przez to zbawił duszę swoją. Inne zaś rzeczy na obliczu ziemi są stworzone dla człowieka i aby mu pomagały do osiągnięcia celu, dla którego jest on stworzony"
Św. Ignacy Loyola
"Papa materialiter tantum, sed non formaliter" (Papież tylko materialnie, lecz nie formalnie)
J.E. ks. bp Guerard des Lauriers
"Papież posiada asystencję Ducha Świętego przy ogłaszaniu dogmatów i zasad moralnych oraz ustalaniu norm liturgicznych oraz zasad karności duszpasterskiej. Dlatego, że jest nie do pomyślenia, aby Chrystus mógł głosić te błędy lub ustalać takie grzeszne normy dyscyplinarne, to tak samo jest także nie do pomyślenia, by asystencja, jaką przez Ducha Świętego otacza On Kościół mogła zezwolić na dokonywanie podobnych rzeczy. A zatem fakt, iż papieże Vaticanum II dopuścili się takich postępków jest pewnym znakiem, że nie posiadają oni autorytetu władzy Chrystusa. Nauki Vaticanum II, jak też mające w nim źródło reformy, są sprzeczne z Wiarą i zgubne dla naszego zbawienia wiecznego. A ponieważ Kościół jest zarówno wolny od błędu jak i nieomylny, to nie może dawać wiernym doktryn, praw, liturgii i dyscypliny sprzecznych z Wiarą i zgubnych dla naszego wiecznego zbawienia. A zatem musimy dojść do wniosku, że zarówno ten sobór jak i jego reformy nie pochodzą od Kościoła, tj. od Ducha Świętego, ale są wynikiem złowrogiej infiltracji, jaka dotknęła Kościół. Z powyższego wynika, że ci, którzy zwołali ten nieszczęsny sobór i promulgowali te złe reformy nie wprowadzili ich na mocy władzy Kościoła, za którą stoi autorytet władzy Chrystusa. Z tego słusznie wnioskujemy, że ich roszczenia do posiadania tej władzy są bezpodstawne, bez względu na wszelkie stwarzane pozory, a nawet pomimo pozornie ważnego wyboru na urząd papieski."
J.E. ks. bp Donald J. Sanborn
Cytaty na nasze czasy:
"Człowiek jest stworzony, aby Boga, Pana naszego, chwalił, czcił i Jemu służył, a przez to zbawił duszę swoją. Inne zaś rzeczy na obliczu ziemi są stworzone dla człowieka i aby mu pomagały do osiągnięcia celu, dla którego jest on stworzony"
Św. Ignacy Loyola
"Papa materialiter tantum, sed non formaliter" (Papież tylko materialnie, lecz nie formalnie)
J.E. ks. bp Guerard des Lauriers
"Papież posiada asystencję Ducha Świętego przy ogłaszaniu dogmatów i zasad moralnych oraz ustalaniu norm liturgicznych oraz zasad karności duszpasterskiej. Dlatego, że jest nie do pomyślenia, aby Chrystus mógł głosić te błędy lub ustalać takie grzeszne normy dyscyplinarne, to tak samo jest także nie do pomyślenia, by asystencja, jaką przez Ducha Świętego otacza On Kościół mogła zezwolić na dokonywanie podobnych rzeczy. A zatem fakt, iż papieże Vaticanum II dopuścili się takich postępków jest pewnym znakiem, że nie posiadają oni autorytetu władzy Chrystusa. Nauki Vaticanum II, jak też mające w nim źródło reformy, są sprzeczne z Wiarą i zgubne dla naszego zbawienia wiecznego. A ponieważ Kościół jest zarówno wolny od błędu jak i nieomylny, to nie może dawać wiernym doktryn, praw, liturgii i dyscypliny sprzecznych z Wiarą i zgubnych dla naszego wiecznego zbawienia. A zatem musimy dojść do wniosku, że zarówno ten sobór jak i jego reformy nie pochodzą od Kościoła, tj. od Ducha Świętego, ale są wynikiem złowrogiej infiltracji, jaka dotknęła Kościół. Z powyższego wynika, że ci, którzy zwołali ten nieszczęsny sobór i promulgowali te złe reformy nie wprowadzili ich na mocy władzy Kościoła, za którą stoi autorytet władzy Chrystusa. Z tego słusznie wnioskujemy, że ich roszczenia do posiadania tej władzy są bezpodstawne, bez względu na wszelkie stwarzane pozory, a nawet pomimo pozornie ważnego wyboru na urząd papieski."
J.E. ks. bp Donald J. Sanborn