Podczas przemówienia
w katedrze w Rabacie 31 marca w Maroku, "Heretyckie Usta" [czyli
Bergoglio] wypowiedziały te słowa:
"Bycie
chrześcijaninem nie polega bowiem na przylgnięciu do jakiejś doktryny, świątyni
czy też grupy etnicznej. Bycie chrześcijaninem to spotkanie, spotkanie z
Jezusem Chrystusem. Jesteśmy chrześcijanami, ponieważ zostaliśmy umiłowani i spotkani (sic! – oficjalne tłumaczenie modernistów – red. U. m.),
a nie dlatego, byśmy byli owocem prozelityzmu. Bycie chrześcijaninem oznacza
świadomość, że nam przebaczono i że jesteśmy zachęcani do czynienia tak, jak
Bóg uczynił wobec nas, jako że «po tym wszyscy poznają, żeście uczniami moimi,
jeśli będziecie się wzajemnie miłowali»".
Stwierdzenie, że
bycie chrześcijaninem nie polega na przestrzeganiu doktryny jest herezją. Jest
to wprost sprzeczne ze słowami Pana Jezusa z Ewangelii św. Marka,
wypowiedzianymi po powierzeniu Apostołom uroczystej misji głoszenia Ewangelii
całemu światu: "a kto nie uwierzy, będzie potępiony". Jest to ponadto
bezpośrednio sprzeczne z koniecznością wyznawania katolickiej wiary niezbędnej
do przyjęcia chrztu. Jest to wprost sprzeczne z nieomylnym nauczaniem Soboru
Watykańskiego z 1870 roku: "Kościół Katolicki zaś wyznaje, że wiara ta, będąc
«początkiem ludzkiego zbawienia», jest cnotą nadprzyrodzoną, przez którą, za
natchnieniem i pomocą łaski Bożej, wierzymy w prawdziwość rzeczy objawionych
przez Boga, nie dla ich prawdziwości wewnętrznej, poznanej naturalnym światłem
rozumu, lecz z powodu autorytetu samego Boga objawiającego, który się nie myli
ani nikogo mylić nie może". Dalej w dokumencie Sobór stwierdza:
"Ponieważ «bez wiary... niemożliwą jest rzeczą podobać się Bogu» i
dostąpić uczestnictwa Jego synów, dlatego nikt nie otrzymuje bez niej
usprawiedliwienia ani też nie osiągnie żywota wiecznego, jeżeli w niej «nie
wytrwa aż do końca»".
Z powyższych
stwierdzeń wynika, że cnota wiary polega na przylgnięciu do objawionej doktryny
i że jeśli nie wytrwamy w tej wierze do końca naszego życia, będziemy cierpieć
wieczne potępienie.
Jest to również
herezja, która automatycznie wyklucza kogoś z Kościoła katolickiego. Nie można
być jednocześnie katolikiem i heretykiem. W konsekwencji prawdą jest coś
dokładnie przeciwnego do stwierdzenia Bergoglio, a mianowicie, że bycie
chrześcijaninem jest przede wszystkim związane z doktryną i to do tego
stopnia, że odstąpienie od prawdziwej doktryny stawia człowieka poza Kościołem
Chrystusowym.
Twierdzenie
Bergoglio, że bycie chrześcijaninem "jest spotkaniem z Jezusem
Chrystusem" jest całkowicie modernistyczne. Redukuje religię do niejasnego
i subiektywnego uczucia religijnego, a dogmat do zwykłych osobistych przekonań,
będących wyrazem subiektywnego wewnętrznego doświadczenia religijnego.
Powyższa herezja
stała się w rzeczywistości asumptem do wyartykułowania kolejnej herezji,
mianowicie tej, że katolicy nie powinni angażować się w prozelityzm, tj., że
nie powinni próbować nawracać innych na wiarę katolicką. I znów jest to
zanegowaniem samej misji Kościoła, którą Chrystus powierzył Apostołom mówiąc w
Ewangelii św. Mateusza: "Dana mi jest wszelka władza na niebie i na ziemi.
Idąc tedy, nauczajcie wszystkie narody, chrzcząc je w imię Ojca i Syna i Ducha
Świętego, nauczając je zachowywać wszystko, cokolwiek wam przykazałem. A oto ja
jestem z wami po wszystkie dni, aż do skończenia świata". W Ewangelii św.
Marka po nakazie głoszenia Ewangelii wszelkiemu stworzeniu Pan Jezus
mówi: "Kto uwierzy i ochrzci się, będzie zbawiony; a kto nie
uwierzy, będzie potępiony".
Papież Pius XII,
zwracając się do biskupów w 1957 roku, powiedział: "Wy, których miłość
Chrystusa ponagla, odczuwacie głęboko wraz z Nami pilność tego
najpoważniejszego obowiązku jakim jest szerzenie Ewangelii i budowanie Kościoła
na całym świecie…" [podkreślenie dodane]. A w liście do biskupów Chin
z 1926 roku papież Pius XI powiedział: "Dlatego Ewangelię należy głosić
wszystkim narodom zgodnie z nakazem Chrystusa: «Głoście Ewangelię wszelkiemu
stworzeniu»".
Bp Donald J.
Sanborn
Artykuł z: "Most
Holy Trinity Seminary Newsletter", April 2019. (2)
Z języka angielskiego tłumaczył Mirosław
Salawa
–––––––––––––––
Przypisy:
(1) Tytył oryginalny: More from
Bergoglio's heretical mouth (Więcej z heretyckich ust Bergoglio).
(2) Por. 1) Bp Donald J. Sanborn, a) Przebłyski rozsądku w modernistycznym
Neokościele, czy gra pozorów? Wątpliwości czterech "kardynałów" co do
"nauczania" Bergoglio.
b) Czterej kardynałowie Novus Ordo i
cztery herezje Bergoglio.
c) Podsumowanie
modernistycznego "Synodu o rodzinie" (2015). d) Ohyda spustoszenia! Bergoglio
wspiera przestępców, komunistów i zboczeńców.
e) Kolejne herezje Bergoglio
potwierdzają niekatolicki charakter modernistycznego Neokościoła. f) "Sobór Watykański II" – największa
katastrofa w historii świata. g)
Ekumenizm – przygotowanie drogi dla
Antychrysta. h) Asyż III – obrzydliwość spustoszenia w miejscu
świętym. i) Bergoglio o (nie)istnieniu Boga. j) Amoralny synod modernistycznych biskupów (2014) –
produkt doktrynalnego liberalizmu Vaticanum II.
k) Pierwszy krok Bergoglio do
wprowadzenia "kapłaństwa kobiet" w modernistycznym Neokościele.
l) Bergoglio reklamuje apostazję. m) Heretycki uzurpator Bergoglio
niszczy katolickie małżeństwo.
n) Sedewakantyzm: w obronie autorytetu
Kościoła katolickiego i papiestwa.
o) Błędy doktrynalne omylników z
antyinfallibilistycznego "ruchu oporu" i popieranie cudzołóstwa przez
"kardynała" modernistycznego Neokościoła.
p) Bergoglio peroruje o
niewolnictwie, karze śmierci i usprawiedliwia cudzołóstwo. q) "Kardynał" Raymond Burke
zapowiada "formalną korektę" niemoralnego nauczania pseudopapieża
Bergoglio. r) Pseudopapież
Bergoglio przeciw prawu Bożemu! Jedynie słuszna interpretacja adhortacji
"Amoris laetitia". s) Bergoglio znów
twierdzi, że piekła nie ma.
t) Konferencja rzymska. u) Pelagianizm.
v) Umierająca religia
Novus Ordo. w) Herezja i bluźnierstwo
Bergoglio: "Bóg pragnie pluralizmu religii". x) Poza Kościołem nie ma
zbawienia. Kazanie na drugą niedzielę po Wielkanocy, wygłoszone 5 maja 2019 r.
w krakowskim Oratorium Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski.
2) Patrick Henry Omlor, a) Zbójecki
Kościół. b) Anna Katarzyna Emmerich o "nowym
kościele". c) Jan Paweł II
Apostata.
3) Ks. Anthony
Cekada, a) Tradycjonaliści, nieomylność i
Papież. b) Czy ekskomunikowany kardynał może zostać
wybrany na papieża? c) Bergoglio nie ma nic do
stracenia... zatem sedewakantystyczna argumentacja musi się zmienić..
4) Akta
i dekrety świętego powszechnego Soboru Watykańskiego (1870), Pierwszy projekt Konstytucji dogmatycznej o
Kościele Chrystusowym przedłożony Ojcom do rozpatrzenia.
5) Ks. dr Maciej
Sieniatycki, a) Apologetyka czyli
dogmatyka fundamentalna. b) Zarys
dogmatyki katolickiej. c) System
modernistów. d) Modernistyczny Neokościół.
e) Problem istnienia Boga. f) Dogmatyka katolicka. Podręcznik
szkolny. g) Główne zasady etyki Kanta a etyka
chrześcijańska. h) Modernizm w książce polskiej.
6)
Henryk Hello, a) Nowoczesne wolności w
oświetleniu encyklik. Wolność sumienia – wolność wyznania – wolność prasy –
wolność nauczania. b) Syllabus w wieku XX.
8)
Abp Walenty Zubizarreta OCD, O modernizmie
(De modernismo).
9)
Ks. Jacek Tylka SI, a) Dogmatyka katolicka.
b) Traktat o Kościele Chrystusowym. c) O obojętności, czyli indyferentyzmie
w rzeczach religii. d) O
własnościach religii. e) O cnotach
heroicznych.
(Przypisy oraz ilustracje od red. Ultra
montes).