Niedawno ksiądz Novus
Ordo w Maryland napisał na Twitterze:
"Krótko
mówiąc: każda diecezja jest pełna parafii – z coraz mniejszą liczbą wiernych,
przeważnie w starszym wieku – zajmujących podupadające budynki, posiadających
mniejsze fundusze, a w ciągu kilku krótkich lat zderzymy się z krzywą rozkładu
normalnego (Gaussa) dotyczącą zarówno ludzi jak i pieniędzy. I prawie o tym nie
mówimy.
Nasze szkoły są
zamykane, a te, które pozostają, stają się «prywatnymi» szkołami dla tych,
którzy mogą sobie na nie pozwolić, w czasie kiedy staramy się zrozumieć, czym
jest «tożsamość katolicka» dla społeczności uczniowskiej, z której większość
nie uczestniczy w niedzielnej mszy.
Przeciętna
znajomość wiary w większości wspólnot katolickich znajduje się na niskim
poziomie, choć prawdopodobnie jeszcze się pogorszy. Tymczasem, przystępowanie
do Sakramentu Pokuty praktycznie zanikło, podobnie jak inne tradycje, które w
przeszłości stanowiły cechę kulturową katolików".
Piszącym te
słowa jest ks. Matthew Fish będący administratorem duszpasterskim w katolickim
kościele pw. Świętej Rodziny w Hillcrest Heights w stanie Maryland. Przyczynę
tego wszystkiego upatruje w "upadku kultury katolickiej".
Choć trzeba
przyznać, że analiza ks. Fisha jest tyleż przerażająca co trafna, to zawsze
zdumiewa mnie brak powiązania stanu tego rozkładu z Vaticanum II. Cała
kultura katolicka, nad której przemijaniem ubolewa, była bardzo
rozpowszechniona przed Vaticanum II, np. katolickie szkoły dostępne dla
wszystkich (ze względu na wielką ilość braci i sióstr zakonnych nauczających w
nich), katolickie szpitale, katolickie sierocińce, Organizacja Młodzieży
Katolickiej (CYO), katolickie stowarzyszenia prawników i lekarzy,
stowarzyszenia Najświętszego Imienia, bractwa, stowarzyszenia różańcowe i wiele
innych podobnych organizacji. W każdą sobotę stały długie kolejki do spowiedzi
u licznych kapłanów w konfesjonałach. Seminaria i nowicjaty pełne były powołań.
Odbywały się publiczne procesje z Najświętszym Sakramentem. Był Legion
Przyzwoitości. Innymi słowy, istniał cały świat katolicki, który zachowywał
katolicką moralność i kulturę w każdym aspekcie życia. Jestem tego świadkiem,
ponieważ byłem wtedy dzieckiem. A potem Vaticanum II wysadził to
wszystko w powietrze. Dlaczego nikt z duchownych Novus Ordo tego nie
powie? Kiedy powiedzą, że Vaticanum II był dziełem wrogów Kościoła,
modernistów, nazwanych przez świętego Piusa X najgorszymi wrogami Kościoła
katolickiego? Nigdy w swojej historii Kościół nie doświadczył tak
niszczycielskiej destrukcji wiary u swoich wiernych i w swych instytucjach.
Przed Vaticanum
II Kościół katolicki bardzo starannie chronił wiernych przed wpływem
niekatolickiego świata, w którym żyli. Celem istnienia wszystkich instytucji i
organizacji, o których wspomniałem powyżej, było właśnie stworzenie
katolickiego świata dla katolików żyjących w niekatolickiej, a nawet
antykatolickiej kulturze. Sama koncepcja ochrony katolików przed złym wpływem
została zniszczona przez Vaticanum II, który przyjął modernistyczną ideę
dostosowania się do świata współczesnego.
Pamiętam nawet
jak na lekcji religii w 1966 roku – nauczyciel – brat zakonny, mówił o zmianie
w podejściu do ochrony katolików przed współczesnym światem. Mówił o wszystkich
organizacjach, o których wspomniałem i powiedział, że obecną tendencją jest
teraz ich zdemontowanie i pozwolenie katolikom na przemieszanie się z
niekatolikami. Fakt, że to pamiętam – teraz, po upływie 53 lat – pokazuje, że
bardzo mnie to niepokoiło.
Vaticanum II jest oczywiście
przyczyną rozkładu i upadku, o którym mówi kapłan Novus Ordo. Po
pierwsze, stopniowy upadek – w ciągu ostatnich sześćdziesięciu lat – wiary,
moralności i kultury katolickiej i to coraz bardziej przyśpieszający, jest
całkowicie zbieżny z Vaticanum II i jego późniejszymi reformami. Ale
ktoś może powiedzieć: "Nie można oskarżać Vaticanum II tylko
dlatego, że są to problemy współistniejące". To prawda, niemniej jednak
ten fenomen zwraca naszą uwagę. Przyjrzyjmy się zatem najistotniejszym
przyczynom. Podstawową zasadą modernizmu jest to, że Kościół katolicki musi się
dostosować do współczesnego świata. Ta idea zdominowała Vaticanum II i
jego reformy. Tymczasem współczesny świat hołduje perwersyjnym, ateistycznym,
relatywistycznym, agnostycznym oraz niemoralnym ideom i praktykom, do których Vaticanum
II dostosował Kościół. Lecz dostosowanie Kościoła katolickiego do tego wszystkiego
oznacza jego zniszczenie. Właśnie to się dokonuje na naszych oczach.
Religia Novus
Ordo nadal działa dzięki ogromnej sile przedsoborowego katolicyzmu. Tak jak
huragan nad lądem wciąż wiruje, nawet po tym, jak utracił źródło mocy, podobnie
Novus Ordo nadal funkcjonuje jako instytucja, ponieważ wciąż czerpie z
mocy sprzed Vaticanum II. Ale tak samo jak huragan ostatecznie zanika,
tak samo zaniknie ta nowa i fałszywa religia Vaticanum II. Młodzi ludzie
generalnie się tym nie interesują.
Bp Donald J. Sanborn
inveritateblog.com (1)
Tłumaczył z języka angielskiego Mirosław
Salawa
–––––––––––––––
Przypisy:
(1) Por. 1) Bp Donald J. Sanborn, a) Przebłyski rozsądku w modernistycznym
Neokościele, czy gra pozorów? Wątpliwości czterech "kardynałów" co do
"nauczania" Bergoglio.
b) Czterej kardynałowie Novus Ordo i
cztery herezje Bergoglio.
c) Podsumowanie
modernistycznego "Synodu o rodzinie" (2015). d) Ohyda spustoszenia! Bergoglio
wspiera przestępców, komunistów i zboczeńców.
e) Kolejne herezje Bergoglio
potwierdzają niekatolicki charakter modernistycznego Neokościoła. f) "Sobór Watykański II" – największa
katastrofa w historii świata. g)
Ekumenizm – przygotowanie drogi dla
Antychrysta. h) Asyż III – obrzydliwość spustoszenia w miejscu
świętym. i) Bergoglio o (nie)istnieniu Boga. j) Amoralny synod modernistycznych biskupów (2014) –
produkt doktrynalnego liberalizmu Vaticanum II.
k) Pierwszy krok Bergoglio do
wprowadzenia "kapłaństwa kobiet" w modernistycznym Neokościele.
l) Bergoglio reklamuje apostazję. m) Heretycki uzurpator Bergoglio
niszczy katolickie małżeństwo.
n) Sedewakantyzm: w obronie autorytetu
Kościoła katolickiego i papiestwa.
o) Błędy doktrynalne omylników z
antyinfallibilistycznego "ruchu oporu" i popieranie cudzołóstwa przez
"kardynała" modernistycznego Neokościoła.
p) Bergoglio peroruje o
niewolnictwie, karze śmierci i usprawiedliwia cudzołóstwo. q) "Kardynał" Raymond Burke
zapowiada "formalną korektę" niemoralnego nauczania pseudopapieża
Bergoglio. r) Pseudopapież
Bergoglio przeciw prawu Bożemu! Jedynie słuszna interpretacja adhortacji
"Amoris laetitia". s) Bergoglio znów
twierdzi, że piekła nie ma.
t) Konferencja rzymska. u) Pelagianizm.
2) Patrick Henry Omlor, a) Zbójecki
Kościół. b) Anna Katarzyna Emmerich o "nowym
kościele". c) Jan Paweł II
Apostata.
3) Ks. Anthony
Cekada, a) Tradycjonaliści, nieomylność i
Papież. b) Czy ekskomunikowany kardynał może zostać
wybrany na papieża? c) Bergoglio nie ma nic do
stracenia... zatem sedewakantystyczna argumentacja musi się zmienić..
4) Ks.
Noël Barbara, a) Papieska nieomylność a
dzisiejszy kryzys w Kościele. b)
Uderzające podobieństwo reform Pawła VI do
reformy anglikańskiej 1549 roku.
c) Katolicka Msza święta a Novus Ordo Missae. Czy
NOM jest ważną mszą? d) Ecône – koniec,
kropka. h) List otwarty do członków Bractwa
Św. Piusa X (FSSPX).
5) Ks. Walenty
Gadowski, Nauka Kościoła. Wybór orzeczeń
dogmatycznych Kościoła katolickiego i jego praw kanonicznych.
6)
Akta i dekrety świętego powszechnego Soboru Watykańskiego (1870), Pierwszy projekt Konstytucji dogmatycznej o
Kościele Chrystusowym przedłożony Ojcom do rozpatrzenia.
8)
Abp Walenty Zubizarreta OCD, O modernizmie
(De modernismo).
9)
Ks. Jacek Tylka SI, a) Dogmatyka katolicka.
b) Traktat o Kościele Chrystusowym. c) O obojętności, czyli indyferentyzmie
w rzeczach religii. d) O
własnościach religii. e) O cnotach
heroicznych.
10) Ks. dr
Maciej Sieniatycki, a) Apologetyka
czyli dogmatyka fundamentalna. b) Zarys dogmatyki katolickiej.
c) System modernistów. d) Modernistyczny
Neokościół. e) Problem istnienia Boga. f) Dogmatyka katolicka. Podręcznik
szkolny. g) Główne zasady etyki Kanta a etyka
chrześcijańska. h) Modernizm w książce polskiej.