7 kwietnia odbyła się w Rzymie
konferencja, której tytuł brzmiał: "Kościele katolicki, dokąd
zmierzasz?". Mówcami byli znani ze swej bierności i załamywania rąk
konserwatyści Novus Ordo, tacy jak dwaj ostatni sygnatariusze Dubia
(lista pytań skierowanych do Bergoglio w związku ze skandalicznym i heretyckim
dokumentem Amoris laetitia), tj., kardynałowie Novus Ordo: Burke
i Brandmüller. Wypowiadał się również biskup Novus Ordo Athanasius Schneider,
który zdążył już odwiedzić niemal wszystkie konserwatywne środowiska Novus
Ordo. Byli też i inni. W sympozjum wzięło udział około 400 osób.
Można by pomyśleć, że w
następstwie publicznego zanegowania piekła przez Bergoglio, prelegenci powinni
stwierdzić: "Sedewakantyści mają rację. Bergoglio jest heretykiem. Sobór
Watykański II nieomal unicestwił katolicyzm na całym świecie". A
tymczasem, można było odnieść wrażenie, że tematem jest to, dlaczego w Kościele
panuje zamieszanie. Zamieszanie? Jedynymi zdezorientowanymi są
konserwatyści Novus Ordo, ponieważ sami postanowili trwać w stanie
dezorientacji. Albowiem moderniści wcale nie są zdezorientowani; wiedzą, co
robią. Sedewakantyści nie są pogubieni; wiemy jaki jest problem i jak go
rozwiązać. To właśnie ci konserwatyści chcą rozwiązać istniejący w Kościele
problem nie stając się sedewakantystami. Taki jest stan rzeczy i to pomimo
tego, że sedewakantyzm posiada niewzruszone oparcie w naukach Świętej
Teologii, świętych Doktorów Kościoła oraz wybitnych teologów. Oprócz tego
jeszcze donioślejszym jest fakt, że wakat Stolicy Apostolskiej jest
nieuniknionym wnioskiem wynikającym z odnoszącego się do wiary przymiotu
niezawodności Kościoła. To właśnie ta wiara domaga się wyciągnięcia wniosku, że
"papieże" Vaticanum II nie mogą być prawdziwymi papieżami,
ponieważ wiara nakazuje nam wierzyć, że władza Kościoła nie może – na poziomie
powszechnym – głosić fałszywego nauczania, złych zasad dyscypliny oraz
fałszywych praktyk liturgicznych.
Minęło już pięćdziesiąt dwa
lata od chwili zamknięcia obrad Vaticanum II w 1965 roku, a ci ludzie
pytają się, dokąd zmierza Kościół? Pamiętam, jak uczęszczając na wykłady na
Uniwersytecie Fordham pod koniec lat sześćdziesiątych, ci ludzie zadawali to
samo pytanie.
Bp Donald J.
Sanborn
Artykuł z: "Most
Holy Trinity Seminary Newsletter", April 2018. (1)
Tłumaczył z języka angielskiego Mirosław
Salawa
–––––––––––––––
Przypisy:
(1) Por. 1) Bp Donald J. Sanborn, a) Przebłyski rozsądku w modernistycznym
Neokościele, czy gra pozorów? Wątpliwości czterech "kardynałów" co do
"nauczania" Bergoglio.
b) Czterej kardynałowie Novus Ordo i
cztery herezje Bergoglio.
c) Podsumowanie
modernistycznego "Synodu o rodzinie" (2015). d) Ohyda spustoszenia! Bergoglio
wspiera przestępców, komunistów i zboczeńców.
e) Kolejne herezje Bergoglio
potwierdzają niekatolicki charakter modernistycznego Neokościoła. f) "Sobór Watykański II" – największa
katastrofa w historii świata. g)
Ekumenizm – przygotowanie drogi dla
Antychrysta. h) Asyż III – obrzydliwość spustoszenia w miejscu
świętym. i) Bergoglio o (nie)istnieniu Boga. j) Amoralny synod modernistycznych biskupów (2014) –
produkt doktrynalnego liberalizmu Vaticanum II.
k) Pierwszy krok Bergoglio do
wprowadzenia "kapłaństwa kobiet" w modernistycznym Neokościele.
l) Bergoglio reklamuje apostazję. m) Heretycki uzurpator Bergoglio
niszczy katolickie małżeństwo.
n) Sedewakantyzm: w obronie autorytetu
Kościoła katolickiego i papiestwa.
o) Błędy doktrynalne omylników z
antyinfallibilistycznego "ruchu oporu" i popieranie cudzołóstwa przez
"kardynała" modernistycznego Neokościoła.
p) Bergoglio peroruje o
niewolnictwie, karze śmierci i usprawiedliwia cudzołóstwo. q) "Kardynał" Raymond Burke
zapowiada "formalną korektę" niemoralnego nauczania pseudopapieża
Bergoglio. r) Pseudopapież
Bergoglio przeciw prawu Bożemu! Jedynie słuszna interpretacja adhortacji
"Amoris laetitia". s) Bergoglio znów
twierdzi, że piekła nie ma.
2) Ks.
dr Antoni Borowski, a) Teologia
moralna. Prawo Boże. b) Warunkowe szafarstwo sakramentalne.
3) Ks. Anthony
Cekada, a) Tradycjonaliści, nieomylność i
Papież. b) Czy ekskomunikowany kardynał może zostać
wybrany na papieża? c) Bergoglio nie ma nic do
stracenia... zatem sedewakantystyczna argumentacja musi się zmienić..
4) Ks.
Noël Barbara, a) Papieska nieomylność a
dzisiejszy kryzys w Kościele. b)
Uderzające podobieństwo reform Pawła VI do
reformy anglikańskiej 1549 roku.
c) Katolicka Msza święta a Novus Ordo Missae. Czy
NOM jest ważną mszą? d) Ecône – koniec,
kropka. h) List otwarty do członków
Bractwa Św. Piusa X (FSSPX).
5) Ks. Walenty
Gadowski, Nauka Kościoła. Wybór orzeczeń
dogmatycznych Kościoła katolickiego i jego praw kanonicznych.
6)
Akta i dekrety świętego powszechnego Soboru Watykańskiego (1870), Pierwszy projekt Konstytucji dogmatycznej o
Kościele Chrystusowym przedłożony Ojcom do rozpatrzenia.
8)
Abp Walenty Zubizarreta OCD, O modernizmie
(De modernismo).
9)
Ks. Jacek Tylka SI, a) Dogmatyka katolicka.
b) Traktat o Kościele Chrystusowym. c) O obojętności, czyli indyferentyzmie
w rzeczach religii. d) O
własnościach religii. e) O cnotach
heroicznych.
10) Ks. dr
Maciej Sieniatycki, a) Apologetyka
czyli dogmatyka fundamentalna. b) Zarys dogmatyki katolickiej.
c) System modernistów. d) Modernistyczny
Neokościół. e) Problem istnienia Boga. f) Dogmatyka katolicka. Podręcznik
szkolny. g) Główne zasady etyki Kanta a etyka
chrześcijańska. h) Modernizm w książce polskiej.
(Przypisy oraz ilustracje od red. Ultra
montes).