STRONA INTERNETOWA POWSTAŁA W CELU PROPAGOWANIA MATERIAŁÓW DOTYCZĄCYCH INTEGRALNEJ WIARY KATOLICKIEJ POD DUCHOWĄ OPIEKĄ św. Ignacego, św. Dominika oraz św. Franciszka

Cytaty na nasze czasy:

"Człowiek jest stworzony, aby Boga, Pana naszego, chwalił, czcił i Jemu służył, a przez to zbawił duszę swoją. Inne zaś rzeczy na obliczu ziemi są stworzone dla człowieka i aby mu pomagały do osiągnięcia celu, dla którego jest on stworzony"

Św. Ignacy Loyola


"Papa materialiter tantum, sed non formaliter" (Papież tylko materialnie, lecz nie formalnie)

J.E. ks. bp Guerard des Lauriers



"Papież posiada asystencję Ducha Świętego przy ogłaszaniu dogmatów i zasad moralnych oraz ustalaniu norm liturgicznych oraz zasad karności duszpasterskiej. Dlatego, że jest nie do pomyślenia, aby Chrystus mógł głosić te błędy lub ustalać takie grzeszne normy dyscyplinarne, to tak samo jest także nie do pomyślenia, by asystencja, jaką przez Ducha Świętego otacza On Kościół mogła zezwolić na dokonywanie podobnych rzeczy. A zatem fakt, iż papieże Vaticanum II dopuścili się takich postępków jest pewnym znakiem, że nie posiadają oni autorytetu władzy Chrystusa. Nauki Vaticanum II, jak też mające w nim źródło reformy, są sprzeczne z Wiarą i zgubne dla naszego zbawienia wiecznego. A ponieważ Kościół jest zarówno wolny od błędu jak i nieomylny, to nie może dawać wiernym doktryn, praw, liturgii i dyscypliny sprzecznych z Wiarą i zgubnych dla naszego wiecznego zbawienia. A zatem musimy dojść do wniosku, że zarówno ten sobór jak i jego reformy nie pochodzą od Kościoła, tj. od Ducha Świętego, ale są wynikiem złowrogiej infiltracji, jaka dotknęła Kościół. Z powyższego wynika, że ci, którzy zwołali ten nieszczęsny sobór i promulgowali te złe reformy nie wprowadzili ich na mocy władzy Kościoła, za którą stoi autorytet władzy Chrystusa. Z tego słusznie wnioskujemy, że ich roszczenia do posiadania tej władzy są bezpodstawne, bez względu na wszelkie stwarzane pozory, a nawet pomimo pozornie ważnego wyboru na urząd papieski."

J.E. ks. bp Donald J. Sanborn

niedziela, 21 czerwca 2020

Akty zewnętrzne ku uczczeniu Boskiego Serca. Święto Najświętszego Serca Jezusowego


Rodzina Najświętszego Serca Jezusowego - Parafia Rzymskokatolicka ... 

         W objawieniu, danym świętej Małgorzacie Marii 16 czerwca 1675 roku, zażądał Pan Jezus, aby pierwszy piątek po oktawie Bożego Ciała poświęcono ku czci Jego Boskiego Serca, jak również by dusze kochające przez modlitwy i Komunie wynagradzające czyniły zadość za zniewagi, jakie odbiera podczas wystawienia Przenajświętszego Sakramentu, w tym czasie na ołtarzu. Święta Małgorzata Maria starała się spełnić ten rozkaz Pański i nie tylko wskazany dzień, jak też osiem dni poprzednich, uświęcała osobnym nabożeństwem, ale porobiła kroki, aby władza kościelna na ten dzień ustanowiła osobne święto. W 1687 roku święta Małgorzata Maria zwróciła się do Ordynariatu biskupiego w Autun, aby przynajmniej w klasztorze Paray-le-Monial pozwolił obchodzić święto Serca Jezusowego; ale bez pomyślnego skutku. Nie pomogły też starania w Rzymie u papieża Innocentego XI podjęte w tym celu bo stamtąd w 1688 roku przyszła  odpowiedź, że zanim Stolica Apostolska zajmie się tą sprawą, konieczne jest zaprowadzenie czci Serca Jezusowego przez biskupów w ich diecezjach. Święta Małgorzata Maria wielce się tym zasmuciła, ale 

pocieszył ją Pan Jezus, że to wyjdzie na Jego większą chwałę. Rzeczywiście, już w 1689 roku wikariusz generalny biskupa w Langres pozwolił na wprowadzenie uroczystości Serca Jezusowego i zatwierdził Mszę i Oficjum, które ułożyła wizytka Joanna Magdalena Joly w Dijon, a które ksiądz Charolais przełożył na język łaciński. Tę Mszę odprawiono najpierw w kościele wizytek w Dijon; ale wkrótce potem biskup tejże
diecezji, Maria Armand de Simiane se Gordes[1] rozszerzył ten przywilej na wszystkie kościoły swej diecezji. Radość świętej Małgorzaty Marii była niezmierna.

Jak to gdzie indziej poznamy, dopiero Klemens XIII dekretem z 26 stycznia 1765 roku pozwolił na obchód osobnego święta Serca Jezusowego, ale tylko dla Polski, dla rzymskiego Arcybractwa Serca Jezusowego i dla tych kościołów i diecezji, które o to wyraźnie będą prosić. Prawie sto lat później Pius IX dekretem z 23 sierpnia 1856 roku zaprowadził święto Serca Jezusowego w całym Kościele, a Leon XIII dekretem z 28 czerwca 1889 roku wyniósł je do godności święta pierwszej klasy bez oktawy. Jeszcze Pius VII, dekretem z 7 lipca 1815 roku, nadał odpust zupełny tym, którzy nawiedzają kościół lub kaplicę, gdzie się to święto
obchodzi, i modlą się na intencję Ojca świętego. Prócz tego Leon XIII dekretem z 28 czerwca 1889 roku odpusty nadane dla oktawy Bożego Ciała za obecność na Mszy i na godzinach kapłańskich i na to święto
rozszerzył, byleby w kościele czy kaplicy był wystawiony Przenajświętszy Sakrament.

Spełniając życzenie Zbawiciela, staraj się spędzić ten dzień z jak największą pobożnością i pozyskać przywiązane do niego odpusty. W tym celu odpraw jak najpilniej spowiedź świętą, obejmując głębokim żalem wszystkie grzechy twego życia, a szczególnie wszystkie zniewagi czy niewdzięczności; jakimi Serce Jezusowe w Przenajświętszym Sakramencie zasmuciłeś. Potem z wielką gorliwością ducha przystąp do Stołu Pańskiego, przyjmując Komunię wynagradzającą; przyjąwszy zaś, dziękuj z głębi serca za siebie i za drugich, jak również przepraszam za siebie i za drugich, odmawiając akt wynagrodzenia i ofiarowania się Najświętszemu Sercu Jezusowemu. W tym dniu rozmyślaj o niewysłowionej miłości Jezusowej, wysłuchaj Mszy świętej w duchu zadośćuczynienia, nawiedź choć raz po południu Przenajświętszy Sakrament, odmów Litanię do Serca Jezusowego wraz z innymi modlitwami i spełnij ku Jego czci jakiś dobry uczynek.

Bp Józef Sebastian Pelczar, Nabożeństwo do Najświętszego Serca Jezusowego według objawień danych św. Małgorzacie Marii i żywot tejże Świętej, Rzeszów 2017, s. 180-182.

[1] Louis Marie Armand de Gordes Simiane (1627 – 1695), francuski
duchowny, biskup Langres.

Za:  http://sedevacante.pl/teksty.php?li=116