(11 maja 1999 r.)
KS. DANIEL A. PEREZ GÓMEZ
––––––
Wasze Ekscelencje, wielebni Księża, drodzy Bracia,
Zwracam się do wszystkich tu obecnych i jak również
naszych nieobecnych braci, którzy nie mogli tutaj przybyć – Niech będzie pochwalony
Jezus Chrystus i Najświętsza Maryja Panna. Minęło prawie dwadzieścia lat od czasu,
gdy ten kościół przyjął z ogromną radością wielkiego biskupa, który nie tylko miał
być dla nas przykładem, ale również nadzieją w walce o wytrwanie w wierności tradycji:
Jego Ekscelencję Moisesa Carmonę.
Minęło prawie osiem lat, odkąd ten sam kościół pogrążył
się w żałobie, ponieważ życie naszego sławnego Biskupa dobiegło końca. Ileż
nadziei wydawało się być zawiedzionych! Jakże szczęśliwi byli nasi wrogowie,
wrogowie Boga i Jego Kościoła. Nie powstrzymali się od obwieszczenia swego zwycięstwa,
ale to nie ich zwycięstwo i nie do nich będzie należeć; jest zarezerwowane dla tych,
którzy kochają Boga, dla tych, którzy zachowują wiarę naszego Pana Jezusa
Chrystusa. Zwycięstwo jest zapewnione Jego prawdziwemu Kościołowi.
Odejście biskupa Carmony z tego padołu łez nie poszło
na marne. Zasiał on ziarno, urodzajne ziarno, jakie Bóg mu powierzył. Zdawało
się nic nie znaczącym – kilku ubogich kapłanów – ale w opatrznościowy sposób przekazał
on pełnię kapłaństwa, biskupią godność temu, który miał szlachetnie i wiernie
nas wspomagać i być dla nas kimś więcej niż przyjacielem, Jego Ekscelencji Markowi
Pivarunasowi.
Niemało już lat upłynęło i oto jesteśmy tu pełni
radości, radości, jakiej doznaje Kościół, mając wśród nas przewodnika i pasterza dla
swoich wiernych, biskupa w Meksyku, który zapewni ciągłość sakramentów, źródło
łaski i nadprzyrodzonego życia dla swych dzieci – Jego Ekscelencję Martina Dávilę.
Wiemy, że naszego nowego Biskupa czeka wiele ciężkich prób,
ale wiemy także, że on nigdy nie stronił od pracy. Błagamy Boga i jesteśmy
pewni, że udzieli mu Swej łaski. Ponieważ Bóg powołał go, by był jednym z Jego prawdziwych
biskupów, którzy nie nazywają światła ciemnością, nie mówią, że błąd jest czymś
właściwym, ani zło dobrem – co stało się wśród biskupów naszych czasów haniebnym
procederem.
Tak, ponieważ ciemność, niejasność i błąd przynależne
są temu piekielnemu duchowi, wiecznemu wrogowi naszego Pana Jezusa Chrystusa,
który to czartowski duch wyrządził naszemu Kościołowi bardzo poważne szkody.
Przeciwnie, nasz nowy biskup będzie musiał – z pomocą Bożej łaski – oświecać, objaśniać,
uzbroić się w odwagę i być nieugiętym, podążając za słowami i przykładem
świętego Pawła: "Argue obsecra... karć z wszelką cierpliwością i nauką".
Dziękujmy Bogu za udzielenie nam tego wielkiego błogosławieństwa,
bo skoro kapłaństwo jest sakramentem, czyli niezbędnym środkiem i bez niego
Kościół nie może osiągnąć swego celu, to w sposób uzasadniony, możemy to
powiedzieć także o biskupstwie, albowiem Boska Mądrość głosi: "Uderzą w
pasterza, a rozproszą się owce".
Uważamy, że postąpiliśmy zgodnie z nakazami Boskiej
Opatrzności; uważamy, że naszym działaniem nie kierował kaprys czy ambicja; sądzimy,
że naszym obowiązkiem jest przywrócenie Kościołowi hierarchii, oczywiście nie z
pomocą jakichś desperackich, nieroztropnych albo złudnych metod. Niech to
wydarzenie będzie również świadectwem naszej dobrej woli i pragnienia
podporządkowania się tym, którzy muszą być naszymi przewodnikami, i wyrazem
pragnienia przywrócenia ładu i harmonii w naszym Kościele.
Niechaj Bóg raczy przyjąć nasze niegodne modły
wdzięczności i nasze mocne przekonanie, że nie chcemy być jak ci, którym świat
przyklaskuje; nie chcemy być podobni do tych, których świat wynosi jako idolów;
nie chcemy być w szeregu tych, którzy zdradzają naszego Pana Jezusa Chrystusa
albo są letni – co Pan Bóg potępił – ale raczej pragniemy zaliczać się do tych,
których świat nienawidzi i prześladuje, albowiem to oni, jak powiedział Jezus
Chrystus, będą z Nim. Niech Bóg błogosławi naszych biskupów i zachowa na wiele
lat.
Ks.
Daniel A. Perez Gómez
Homilia
zamieszczona w: "The Reign of Mary", nr 163, Winter 2017 (www.cmri.org) (1)
Z
języka angielskiego tłumaczył Mirosław Salawa
–––––––––––
Biskup Martin Dávila Gandara
Biskup Davila i biskup Pivarunas wraz z seminarzystami
CMRI
Przypisy:
(1)
Por. 1) Trydenckie Bractwo Kapłańskie z
Meksyku.
2) Bp Moises Carmona Rivera, a) W obronie moich święceń biskupich. b) Jak wygląda sytuacja po
oszukańczym "soborze" pompatycznie nazwanym Soborem Watykańskim II?
3) Bp Martin Dávila Gandara, Nowe metody światowej rewolucji.
Obojętność i niedowiarstwo religijne.
4) Bp Mark A. Pivarunas CMRI, a) Kościół katolicki i jurysdykcja. b) Sedewakantyzm. c) Odpowiedzi na zarzuty wobec
stanowiska sedewakantystycznego.
d) Vaticanum II "w świetle
Tradycji"? e) O Przysiędze
antymodernistycznej. f) Czasy ostateczne a fałszywy ekumenizm. g) Sede vacante. Rocznica śmierci papieża Piusa
XII. h) Ocena spotkań w Asyżu w 1986 i 2011. i) Różnica
między gorliwością misyjną świętego Patryka a duchem Vaticanum II. j) Błędy doktrynalne
"Dignitatis humanae".
k) Wizyta antypapieża
Franciszka w USA i "Synod o rodzinie" (2015). l) Długotrwały
wakans Stolicy Apostolskiej. List do Ks. Peek odnośnie stanowiska teologicznego
Zgromadzenia Maryi Niepokalanej Królowej (CMRI).
m) Papiestwo.
n) Zapowiedź "kanonizacji" Jana Pawła
II – człowieka, który odstąpił od wiary katolickiej łamiąc pierwsze przykazanie
Dekalogu.
5) Patrick Henry Omlor, a) Zbójecki Kościół. Część I. Zbójecki Kościół.
Część II. Zbójecki Kościół. Część III. b) Jan Paweł II Apostata. c) Anna
Katarzyna Emmerich o "nowym kościele".
6) John Kenneth Weiskittel, a) Wolnomularze a kościół soborowy.
b) Akta Bugniniego. Analiza przewrotu w Kościele.
c) Trzecie oko Wojtyły. Pielgrzymka Jana Pawła
II do Indii. d) Jan Paweł II i voodoo.
7) Ks. Noël Barbara, a) Papieska nieomylność a dzisiejszy
kryzys w Kościele. b) Ecône – koniec, kropka. c) List otwarty do
członków Bractwa Św. Piusa X (FSSPX). d) Uderzające
podobieństwo reform Pawła VI do reformy anglikańskiej 1549 roku. e) Katolicka Msza święta
a Novus Ordo Missae. Czy NOM jest ważną mszą? f) Czy Jan Paweł II
jest modernistą? g) Zdemaskowanie braku autorytetu władzy
Neokościoła.
8) Ks. Jacek Tylka SI, a) Dogmatyka katolicka. b) Traktat o Kościele Chrystusowym. c) O obojętności, czyli indyferentyzmie
w rzeczach religii. d) O
własnościach religii. e) O cnotach
heroicznych.
10) Ks. Dr Edward Górski, a) Święcenia niższe i wyższe. Studium liturgiczno-historyczne.
b) Księga Psalmów. Tekst i komentarz.
b) Jezus Chrystus w świetle
Ewangelii.
11) Ks. Maciej Sieniatycki, a) Apologetyka czyli dogmatyka fundamentalna.
b) Zarys dogmatyki katolickiej.
c) System modernistów. d) Modernistyczny
Neokościół.
12) Ks. Dr Henryk Maria Pezzani, Kodeks Świętego Katolickiego Kościoła
Rzymskiego. Kanon 26. Zakazany jest wybór na Papieża tego, kto odstąpił od
wiary katolickiej, heretyka lub schizmatyka; jeśli ktoś taki zostanie wybrany,
wybór jest nieważny. (Codex Sanctae
Catholicae Romanae Ecclesiae. Can. 26. Devius a fide catholica, haereticus, vel
schismaticus eligi prohibetur in Romanum Pontificem; si eligatur nulla est
electio).
13) Ks. Jan Nepomucen Opieliński, a) Ekskomuniki Konstytucji
"Apostolicae Sedis".
b) Ekskomunika na heretyków,
apostatów i ich wspólników. c) Ekskomunika na schizmatyków.
(Przypisy
od red. Ultra montes).