List Biskupa Marka A. Pivarunasa CMRI
––––––
Drodzy Czytelnicy,
Laudetur Jesus Christus et Maria semper
Virgo!
W zeszłym miesiącu dowiedziałem się od
kilku osób, że pewna organizacja o nazwie Southern Poverty Law Center
(SPLC) zamieściła na swojej stronie internetowej listę różnych tradycyjnych
grup katolickich, które określono jako antysemickie i że Mt. St. Michael
(MSM) oraz Congregation of Mary Immaculate Queen (CMRI – Kongregacja
Maryi Niepokalanej Królowej) znalazły się w ich "parszywej
dwunastce".
Wielu naszych czytelników chyba wie o tej
sprawie; wielu jednak mogło o tym nie słyszeć. Dla przypomnienia, jednoznacznie
oświadczam, że MSM i CMRI nie są antysemickimi organizacjami. Zaprzeczamy
fałszywemu zaklasyfikowaniu nas przez SPLC i odrzucamy stosowane przez nich
wyrywanie spraw z kontekstu w celu stworzenia wrażenia antysemityzmu.
Nie wdając się w roztrząsanie długiej
historii SPLC, organizacja ta nie jest taką, za jaką się podaje, a przez swoje
związki z American Civil Liberties Union (ACLU), Anti-Defamation
League (ADL), National Education Association (NEA), B'nai Brith
oraz Friends of the United Nations można się domyślić, do realizacji
jakich celów dążą.
Czy CMRI jest antysemickie? Absolutnie
nie.
Jako katolicy, kierujemy się nakazem
Jezusa Chrystusa, by miłować naszych bliźnich i wypełniając go, do nikogo nie czujemy
absolutnie żadnej nienawiści, w tym do Żydów.
Jako katolicy, wierzymy również mocno, że
Jezus Chrystus jest Synem Bożym, obiecanym Mesjaszem, że jest "Drogą,
Prawdą i Światłością" i że "nikt nie przychodzi do Ojca inaczej jak
tylko przez Niego". Jest faktem historycznym, że Jezus Chrystus doskonale
wypełnił proroctwa Starego Testamentu zapowiadające Mesjasza i że przedstawiał
się On jako Mesjasz i Syn Boży oraz dowiódł tego, dokonując wielu jawnych cudów.
Kościół katolicki zawsze nauczał, że Bóg
Wszechmocny objawił ludziom przez Jezusa Chrystusa jedyną prawdziwą religię, w
której winien być czczony. Ponadto Kościół katolicki zawsze uważał za swoją
misję nawracanie do Chrystusa wszystkich narodów. Ta misja została Kościołowi
powierzona, kiedy Chrystus nakazał Swoim Apostołom i ich następcom, by
"nauczali wszystkie narody... wszystkiego, cokolwiek On im nakazał"
(Mt. 28, 19).
Pragniemy, żeby wszyscy ludzie doszli do
poznania prawdy. To właśnie z tego powodu odrzucamy błędne nauki soborowego
kościoła Vaticanum II, zwłaszcza w odniesieniu do religijnego
indyferentyzmu (jakoby wszystkie religie były mniej lub bardziej dobre i godne
pochwały), co znalazło się w Dekrecie o ekumenizmie (Unitatis redintegratio)
i w Deklaracji o stosunku Kościoła do religii niechrześcijańskich (Nostra aetate).
Na swoim portalu internetowym, Southern
Poverty Law Center nawiązał do zagadnień poruszonych przeze mnie podczas
październikowej konferencji na temat Fatimy (opublikowanych w Internecie). Moją
myślą przewodnią była krytyka soborowego kościoła Vaticanum II za jego
zanegowanie misji Kościoła katolickiego nauczania wszystkich narodów. By to
wykazać, przytoczyłem kilka przykładów. Jednym z nich było Wspólne Oświadczenie
amerykańskiego Komitetu Episkopatu Stanów Zjednoczonych do spraw Ekumenicznych
i Międzyreligijnych oraz Krajową Radę Synagogi, w którym zadeklarowano:
"Działania mające na celu nawracanie Żydów
na chrześcijaństwo nie są już teologicznie dopuszczalne w Kościele katolickim".
Takie oświadczenie złożone przez tzw.
katolickich "biskupów" jest heretyckie. Zaprzecza ono samej misji Kościoła i
konieczności nawrócenia się do Chrystusa. To Wspólne Oświadczenie zostało
również skrytykowane przez południowych baptystów, którym rzecznicy żydostwa również
przykleili etykietkę obłudnych, aroganckich i uprzedzonych.
Kolejny przykład to kardynał Walter
Kasper, przewodniczący watykańskiej Komisji ds. Kontaktów Religijnych z
Judaizmem. Przemawiając w Bostonie w listopadzie 2002 roku, odniósł się do tego
Wspólnego Oświadczenia. Błędnie stwierdził, iż chrześcijanie powinni uważać, że
Żydzi nie muszą się nawracać na chrześcijaństwo, by dostąpić zbawienia.
Chociaż jest to tak ewidentnie sprzeczne z
nauczaniem Kościoła katolickiego, nikt nie powinien być zaskoczony tym
oświadczeniem pochodzącym od "kardynała", ponieważ sam Jan Paweł II
określał Żydów jako "lud Boży Starego Przymierza nigdy nie odwołanego
przez Boga". To stwierdzenie jest nawet jeszcze bardziej niedorzeczne!
Stary Testament został ustanowiony przez
Boga jako przygotowanie na przyjście Mesjasza. Kiedy Chrystus przyszedł 2000
lat temu, ustanowił Nowy i Wieczny Testament. Twierdzenie Jana Pawła II, jakoby
Stare Przymierze wciąż obowiązywało Żydów, w rzeczywistości neguje konieczność
uznania prawdziwego Mesjasza – Jezusa Chrystusa. To bynajmniej nie jest jedyne
oświadczenie tego rodzaju złożone przez nieżyjącego już Jana Pawła II.
I jakby tego było mało do wykazania, że
soborowy kościół Vaticanum II nie jest Kościołem katolickim, możemy
rozważyć dawny dokument wydany przez Kongregację Nauki Wiary, kierowaną przez
ówczesnego kardynała Josepha Ratzingera:
"Mesjanistyczne oczekiwania Żydów nie
poszły na marne. Tak my, jak i oni, żyjemy w oczekiwaniu. Różnica jest tylko
taka, że dla nas ten, który przyjdzie, będzie mieć cechy tamtego Jezusa, który
już przyszedł, i który już jest obecny i działa wśród nas".
Z uważnej lektury tego ostatniego zdania
jasno wynika, że "ten, który przyjdzie", nie jest Jezusem Chrystusem,
ale kimś innym, który "będzie mieć rysy tamtego Jezusa, który już
przyszedł". Sam nasz Pan Jezus Chrystus nawiązał do tego, kiedy
powiedział: "Ja przyszedłem w imię Ojca mego, a nie przyjmujecie mnie;
jeśli inny przyjdzie w imię swoje, jego przyjmiecie" (Jan 5, 43). Św.
Paweł Apostoł w drugim liście do Tesaloniczan przepowiedział znaki końca
świata – apostazję i nadejście Antychrysta (2 Tes. 2, 3). Od czasu "Drugiego
Soboru Watykańskiego" i fałszywego ekumenicznego kościoła, który się z
niego wyłonił, te proroctwa się wypełniają.
Ta sprawa z Southern Poverty Law Center
uprzytamnia mi przyszłą możliwość, że ci, którzy wyznają katolicką Wiarę jako
jedyną prawdziwą religię objawioną przez Boga, będą napiętnowani z powodu
"przestępstwa nienawiści". W tej ekumenicznej erze pokoju i
braterstwa ciekawym jest, że soborowy kościół uznaje i akceptuje wszystkie
religie z wyjątkiem tradycyjnego katolicyzmu.
Można być hindusem, a soborowy kościół
uczy, że ktoś taki "ucieka się do Boga z miłością i ufnością". Można
być buddystą, a soborowy kościół głosi, że ktoś taki "może osiągnąć
najwyższe oświecenie". Można być muzułmaninem, a soborowy kościół
oświadcza, że "spogląda z szacunkiem na mahometan", chociaż wyznawcy
islamu negują Boskość Chrystusa.
Jednak jeśli ktoś jest tradycyjnym
katolikiem, to jest to nie do zniesienia! Jak tradycyjny katolik śmie
twierdzić, że jest tylko jedna prawdziwa religia objawiona przez Boga! Jak
tradycyjny katolik śmie upierać się przy prawdziwej misji Kościoła nauczania
wszystkich narodów wszystkiego, cokolwiek Chrystus nakazał! Te zasady są dla nas
czymś fundamentalnym; jednak są one radykalnie sprzeczne z głównym nurtem
myślenia.
Nie, CMRI nie jest antysemickie. Nie
żywimy do nikogo żadnej nienawiści, również do Żydów. Modlimy się za Żydów, by
mogli rozpoznać, że Jezus Chrystus jest Mesjaszem i zachęcamy ich do
studiowania Nowego Testamentu, który jest wypełnieniem Starego Testamentu.
Gdyby CMRI było antysemickie, to dwa lata
temu nie zaproszonoby Żyda jako gościnnego mówcę na krajową konferencję
poświęconą Fatimie. Barrie Schwortz był oficjalnym fotografem w zespole STURP
badającym Całun Turyński, który miał za zadanie naukowo wyjaśnić powstanie
wizerunku Chrystusa na tej lnianej tkaninie. Pan Schwortz przedstawił doskonałą
prezentację broniącą autentyczności Całunu. Inny przykład, to kiedy odbywając
lot z Chicago do Omaha, przypadkowo dostałem miejsce obok rabina Ariela ze
Świątyni Izraela. Podczas lotu odbyliśmy przyjazną rozmowę. Był on naprawdę
zafascynowany ideą tradycyjnego katolicyzmu i chciał poznać konkretne różnice
między soborowym kościołem Vaticanum II i Kościołem katolickim.
Chciałbym zakończyć ten list refleksją nad
słowami naszego Boskiego Zbawiciela. W Ewangelii według św. Mateusza czytamy:
"Każdy więc, który Mnie wyzna przed ludźmi, wyznam go i Ja przed Ojcem
Moim, który jest w niebiesiech" (Mt. 10, 32), a w Ewangelii według św.
Łukasza: "Kto bowiem wstydziłby się Mnie i słów Moich, tego Syn Człowieczy
wstydzić się będzie, kiedy przyjdzie w majestacie Swoim, i Ojca, i świętych
aniołów" (Łk. 9, 26).
Z moimi modlitwami i błogosławieństwem,
Bp
Mark A. Pivarunas CMRI
www.cmri.org
(1)
Tłumaczył z języka angielskiego
Mirosław Salawa
–––––––––––––––
Przypisy:
(1) Por. 1) Bp Mark A. Pivarunas
CMRI, a) Kościół katolicki i jurysdykcja. b) Sedewakantyzm. c) Odpowiedzi na zarzuty wobec
stanowiska sedewakantystycznego.
d) Vaticanum II "w świetle
Tradycji"? e) O Przysiędze
antymodernistycznej. f) Czasy ostateczne a fałszywy ekumenizm. g) Sede vacante. Rocznica śmierci papieża Piusa
XII. h) Ocena spotkań w Asyżu w 1986 i 2011. i) Różnica
między gorliwością misyjną świętego Patryka a duchem Vaticanum II. j) Błędy doktrynalne
"Dignitatis humanae".
k) Wizyta antypapieża
Franciszka w USA i "Synod o rodzinie" (2015). l) Długotrwały
wakans Stolicy Apostolskiej. List do Ks. Peek odnośnie stanowiska teologicznego
Zgromadzenia Maryi Niepokalanej Królowej (CMRI).
m) Papiestwo. n) Zapowiedź
"kanonizacji" Jana Pawła II – człowieka, który odstąpił od wiary
katolickiej łamiąc pierwsze przykazanie Dekalogu.
2) "The
Reign of Mary", a) Stanowisko Teologiczne
Zgromadzenia Maryi Niepokalanej Królowej (CMRI).
b) Modernistyczny Kościół:
Nawracanie żydów niekonieczne.
3) Ks. Benedict Hughes CMRI, a) Kult człowieka.
b) Neopapież – fałszywy papież. c) Zaniechanie potępienia: Bergoglio zaniedbuje
obowiązek potępienia zła. d) Sedewakantyzm: jedyny logiczny wniosek.
e) Farsa Vaticanum II. Rzetelna ocena soboru
po pięćdziesięciu latach. f) Nowa
praktyka "dialogu". Duch apostolski zniszczony przez Vaticanum II.
g) Pożegnalne słowa do swoich
kapłanów. O spuściźnie Benedykta XVI. h) New
Age, Nowa Religia. i) A
on znowu swoje! Bergoglio wywołuje zgorszenie wśród katolików nonszalanckim
podejściem do małżeństwa.
4) Ks.
Johannes Heyne, a) Wolność
zatracenia: Sprzeczność nauczania Vaticanum II z prawdziwą katolicką nauką. b) Ruch ekumeniczny: Czy Pius XII przyzwolił na
ekumenizm? c) Gorliwość religijna.
5) O.
Parteniusz Minges OFM, O religii
żydowskiej po ustanowieniu chrześcijaństwa (De religione iudaica postchristiana).
6) Ks. Jerzy
Patiss SI, Żydzi zostali odrzuceni
przez Boga (Judaei a Deo
rejecti sunt).
7) Dr Anna Danuta Drużbacka, Moralne oblicze kwestii
żydowskiej w świetle nauki św. Tomasza z Akwinu.
8) Ks. Michał
Morawski, Stanowisko
Kościoła wobec niebezpieczeństwa żydowskiego w dawnej Polsce.
9) Św.
Franciszek Salezy Biskup i Książę Genewy, Doktor Kościoła, a) Traktat o miłości Bożej. Bóg odrzucił naród
żydowski (Tractatus Amoris
Divini. Deus reprobavit Judaicum populum). b) O wieczności Kościoła świętego.
10) O. Mikołaj
Jamin OSB, Myśli ściągające się do błędów
tegoczesnych. a). O jedności prawdziwej religii. b)
Poza Kościołem nie ma zbawienia. c) Jezus Chrystus potępia tolerantyzm.
11) O.
Hieronim Savonarola OP, Triumf
Krzyża, czyli O prawdzie Wiary. IV. 7. Kompletna irracjonalność mahometańskiej
sekty.
12) Ks.
Franciszek Pouget, Nauki katolickie w
sposób katechizmowy. O końcu świata, o Antychryście, o przyjściu Eliasza i
Henocha, i o nawróceniu żydów.
14) Ks. Maciej
Sieniatycki, a) Apologetyka czyli
dogmatyka fundamentalna. b) Zarys
dogmatyki katolickiej. c) System
modernistów. d) Modernistyczny Neokościół.
15) Ks. Jacek
Tylka SI, a) Dogmatyka katolicka.
b) Traktat o Kościele Chrystusowym. c) O obojętności, czyli indyferentyzmie
w rzeczach religii. d) O
własnościach religii. e) O cnotach
heroicznych.
(Przyp. red. Ultra montes).
(PDF)