STRONA INTERNETOWA POWSTAŁA W CELU PROPAGOWANIA MATERIAŁÓW DOTYCZĄCYCH INTEGRALNEJ WIARY KATOLICKIEJ POD DUCHOWĄ OPIEKĄ św. Ignacego, św. Dominika oraz św. Franciszka

Cytaty na nasze czasy:

"Człowiek jest stworzony, aby Boga, Pana naszego, chwalił, czcił i Jemu służył, a przez to zbawił duszę swoją. Inne zaś rzeczy na obliczu ziemi są stworzone dla człowieka i aby mu pomagały do osiągnięcia celu, dla którego jest on stworzony"

Św. Ignacy Loyola


"Papa materialiter tantum, sed non formaliter" (Papież tylko materialnie, lecz nie formalnie)

J.E. ks. bp Guerard des Lauriers



"Papież posiada asystencję Ducha Świętego przy ogłaszaniu dogmatów i zasad moralnych oraz ustalaniu norm liturgicznych oraz zasad karności duszpasterskiej. Dlatego, że jest nie do pomyślenia, aby Chrystus mógł głosić te błędy lub ustalać takie grzeszne normy dyscyplinarne, to tak samo jest także nie do pomyślenia, by asystencja, jaką przez Ducha Świętego otacza On Kościół mogła zezwolić na dokonywanie podobnych rzeczy. A zatem fakt, iż papieże Vaticanum II dopuścili się takich postępków jest pewnym znakiem, że nie posiadają oni autorytetu władzy Chrystusa. Nauki Vaticanum II, jak też mające w nim źródło reformy, są sprzeczne z Wiarą i zgubne dla naszego zbawienia wiecznego. A ponieważ Kościół jest zarówno wolny od błędu jak i nieomylny, to nie może dawać wiernym doktryn, praw, liturgii i dyscypliny sprzecznych z Wiarą i zgubnych dla naszego wiecznego zbawienia. A zatem musimy dojść do wniosku, że zarówno ten sobór jak i jego reformy nie pochodzą od Kościoła, tj. od Ducha Świętego, ale są wynikiem złowrogiej infiltracji, jaka dotknęła Kościół. Z powyższego wynika, że ci, którzy zwołali ten nieszczęsny sobór i promulgowali te złe reformy nie wprowadzili ich na mocy władzy Kościoła, za którą stoi autorytet władzy Chrystusa. Z tego słusznie wnioskujemy, że ich roszczenia do posiadania tej władzy są bezpodstawne, bez względu na wszelkie stwarzane pozory, a nawet pomimo pozornie ważnego wyboru na urząd papieski."

J.E. ks. bp Donald J. Sanborn

sobota, 13 września 2025

Wstąp do III Zakonu św. Franciszka

           Trzeci Zakon Świecki św. Franciszka jest stowarzyszeniem wiernych, którego członkowie, żyjąc w świecie, starają się w sposób odpowiedni ich życiu wśród świata dążyć do doskonałości chrześcijańskiej pod kierownictwem i według ducha Zakonu Franciszkańskiego, zachowując regułę św. Ojca Franciszka zatwierdzoną i objaśnioną przez Stolicę Apostolską.

Sposób życia tercjarzy franciszkańskich jest następujący: w życiu świeckim zachować przykładnie Ewangelię Pana naszego Jezusa Chrystusa, na mocy profesji złożonej wobec Kościoła szukać chwały Bożej przez uświęcenie własne i bliźnich, wiernie ćwicząc się w pokucie przez ustawiczne zachowywanie Reguły według swego stanu tak w życiu osobistym, jak i społecznym.

Trzeci zakon św. Franciszka z Asyżu nazwany również przez swojego założyciela „Braćmi i Siostrami od Pokuty” powstał w 1221 roku. Wtedy to ten pokorny, cierpliwy i ubogi święty starając się wyjść naprzeciw palącym potrzebom Kościoła a zwłaszcza ludzi świeckich żyjących we wspólnotach rodzinnych zaproponował im nową formę życia ideałami ewangelicznymi przyjmując formę życia w stowarzyszeniu świeckim (braterskiej wspólnocie).

III. zakon jest zakonem dla ludzi żyjących w świecie. Franciszkański, bo oparty na regule i duchowości św. Franciszka z Asyżu. Nie wymaga on opuszczenia dotychczasowego środowiska, rezygnacji z małżeństwa czy pełnienia zadań świeckich. Starając się pogodzić powołanie zakonne z życiem świeckim umożliwił jednak wielu ludziom realizację powołania franciszkańskiego.

Powstanie pierwszych wspólnot III Zakonu Św. Franciszka na ziemiach polskich datuje się na okres po przybyciu o.o. franciszkanów I zakonu do Wrocławia w 1236 roku i do Krakowa w 1237 roku.

III. zakon Św. Franciszka rozwijał się prężnie od końca XIX wieku aż do II wojny, kiedy to niemiecki okupant administracyjnie zlikwidował Tercjarstwo. Także komunistyczna okupacja powojenna po 1945 roku nie sprzyjała rozwojowi Tercjarstwa.

Od kilku już lat Tercjarstwo Świętego Ojca Franciszka z Asyżu zaczęło się stopniowo rozwijać, na Śląsku, w Krakowie, Warszawie.

Opiekę duchową nad III. Zakonem w Polsce sprawuje Ksiądz Rafał Trytek.

Kontakt:

31-047 Kraków, ul. Sarego 18/2

Tel.: 692 015 170

mail: xtrytek@sedevacante.pl