STRONA INTERNETOWA POWSTAŁA W CELU PROPAGOWANIA MATERIAŁÓW DOTYCZĄCYCH INTEGRALNEJ WIARY KATOLICKIEJ POD DUCHOWĄ OPIEKĄ św. Ignacego, św. Dominika oraz św. Franciszka

Cytaty na nasze czasy:

"Człowiek jest stworzony, aby Boga, Pana naszego, chwalił, czcił i Jemu służył, a przez to zbawił duszę swoją. Inne zaś rzeczy na obliczu ziemi są stworzone dla człowieka i aby mu pomagały do osiągnięcia celu, dla którego jest on stworzony"

Św. Ignacy Loyola


"Papa materialiter tantum, sed non formaliter" (Papież tylko materialnie, lecz nie formalnie)

J.E. ks. bp Guerard des Lauriers



"Papież posiada asystencję Ducha Świętego przy ogłaszaniu dogmatów i zasad moralnych oraz ustalaniu norm liturgicznych oraz zasad karności duszpasterskiej. Dlatego, że jest nie do pomyślenia, aby Chrystus mógł głosić te błędy lub ustalać takie grzeszne normy dyscyplinarne, to tak samo jest także nie do pomyślenia, by asystencja, jaką przez Ducha Świętego otacza On Kościół mogła zezwolić na dokonywanie podobnych rzeczy. A zatem fakt, iż papieże Vaticanum II dopuścili się takich postępków jest pewnym znakiem, że nie posiadają oni autorytetu władzy Chrystusa. Nauki Vaticanum II, jak też mające w nim źródło reformy, są sprzeczne z Wiarą i zgubne dla naszego zbawienia wiecznego. A ponieważ Kościół jest zarówno wolny od błędu jak i nieomylny, to nie może dawać wiernym doktryn, praw, liturgii i dyscypliny sprzecznych z Wiarą i zgubnych dla naszego wiecznego zbawienia. A zatem musimy dojść do wniosku, że zarówno ten sobór jak i jego reformy nie pochodzą od Kościoła, tj. od Ducha Świętego, ale są wynikiem złowrogiej infiltracji, jaka dotknęła Kościół. Z powyższego wynika, że ci, którzy zwołali ten nieszczęsny sobór i promulgowali te złe reformy nie wprowadzili ich na mocy władzy Kościoła, za którą stoi autorytet władzy Chrystusa. Z tego słusznie wnioskujemy, że ich roszczenia do posiadania tej władzy są bezpodstawne, bez względu na wszelkie stwarzane pozory, a nawet pomimo pozornie ważnego wyboru na urząd papieski."

J.E. ks. bp Donald J. Sanborn

czwartek, 27 lutego 2020

W kolejną rocznicę śmierci bpa Guérard des Lauriers


O. Guerard des Lauriers OP

        Dziś mija kolejna rocznica śmierci o. Ludwika Michała Guérard des Lauriers OP, który, jako główny autor Krótkiej analizy krytycznej Novus Ordo Missae, jak nikt inny zasługuje na miano ojca katolickiego oporu wobec modernistycznej rewolucji Soboru Watykańskiego II. Gdy abp Lefebvre praktykował różne owoce reformy liturgicznej, które zewnętrznie coraz bardziej upodabniały Mszę trydencką do Novus Ordo, o. Ludwik Michał zdecydowanie się sprzeciwiał temu przypodobywaniu się modernistom i jako jeden z pierwszych publicznie ogłosił całkowitą odmowę odprawiania nowego rytu. Dziś, gdy młodzi już nic nie mogą pamiętać z tych pierwszych lat owego oporu, a jego historii w ogóle nie znają, nie dziw, że postać o. Guérard des Lauriers jest kompletnie przemilczana, zarówno przez tych, którzy już dawno poszli na różnego rodzaju ugody, jak i tych, których wewnętrzna logika pcha w objęcia modernistów. Naprawdę strach pomyśleć, gdyby nie było Krótkiej analizy krytycznej, tego publicznego oskarżenia ze strony Kościoła wobec osoby Pawła VI.

Sprawiedliwość już tu na ziemi wymaga docenienia wyjątkowych zasług o. Ludwika Michała dla obrony wiary katolickiej, nawet jeśli dopiero na Sądzie Powszechnym wszystkim zostaną one przedstawione. A że w Polsce ta postać jest kompletnie nieznana, pomimo tego, iż są wśród nas od lat tacy, którzy przyjmują jego teologiczną analizę problemu autorytetu po Soborze Watykańskim II, zwaną tezą z Cassiciacum, postaram się w przyszłości temu zaniedbaniu zaradzić i szerzej nieco omówić tę nieprzeciętną osobę, której zawdzięczamy tak wiele. Wyjątkowo pogubionym indultowcom, którzy chcąc nie chcąc nie istnieliby gdyby nie wiara i męstwo prawdziwych wojowników wiary pierwszej godziny takich jak o. Guérard des Lauriers, też pozwolę sobie w odpowiednim czasie odpowiedzieć (choć rzeczywiście zasadne jest pytanie o sens polemiki z natarczywym żebrakiem, który uwierzył jakiejś kobiecie w „papiestwo” Ratzingera i inne jej „rewelacje”, pomimo tego iż primo voto wydaje się być teologiem, co prawda, z grafomańskim zacięciem).
W najbliższym czasie zaprezentuję tłumaczenie parafrazy kilku wykładów poświęconych dominikańskiemu teologowi, które 25 października 2008 roku wygłosili w Paryżu xx. Franciszek Ricossa i Józef Murro z Instytutu Matki Dobrej Rady (informacja o Instytucie).

A tymczasem polecam zapoznać się z następującymi tekstami:
Krótka notka biograficzna, w której zwracam też uwagę na tłumaczenie (niedokończone) dłuższego opracowania życiorysu tego wybitnego tomistycznego teologa.

List P. Wincklera do O. Guerard des Lauriers z 11 lutego 1977 roku, bardzo interesujące świadectwo historyczne z epoki przemian na Watykanie, między pontyfikatem Piusa XII a „panowaniem” Pawła VI.
Historyczna homilia o. Guérard des Lauriers z 17 lipca, 1977 roku, którą wygłosił w paryskim kościele św. Mikołaja du Chardonnet, jako jedno z pierwszych publicznych świadectw opracowywanej wówczas przez dominikańskiego teologa tezy z Cassiciacum. Paweł VI, którego o. Ludwik Michał zawsze nazywał kardynałem Montinim, określany jest tam mianem „zwłok Papieża”, którego katolicy powinni traktować nie inaczej jak zwłoki.

Trzy odpowiedzi o. Guérard des Lauriers z 1979 roku na list abpa Lefebvre’a do Jana Pawła II z 1978 roku , w którym francuski purpurat przedstawia swoje nadzieje na pojednanie z wrogami wiary. Ów dossier zawiera bardzo ciekawy wstęp x. Jocelyna Le Gala z Instytutu Matki Dobrej Rady oraz fragment artykułu x. Franciszka Ricossy o „roztropnościowym stanowisku” Bractwa Kapłańskiego Św. Piusa X.

Część III długiego artykułu x. Ricossy z 2003 roku, który stanowi odpowiedź na zarzuty wobec sedewakantyzmu zawarte w bractwowym piśmie „La Tradizione cattolica”. Akurat ta część omawia historię oporu katolickiego wobec modernistycznych reform, oraz rolę sedewakantystów, w tym o. Guérard des Lauriers, w pierwszych działaniach katolików w obronie Mszy i wiary. Cały artykuł wart jest przeczytania, pod ostatnią częścią znajduje się całość w pliku PDF, którą można sobie ściągnąć i wygodnie przestiudować w Wielkim Poście.

Słowo wstępne x. Franciszka Ricossy do Krótkiej analizy krytycznej Novus Ordo Missae (Centrum Księgarskie Sodalitium) z 2009 roku, w którym włoski duchowny przedstawia okoliczności powstania tego historycznego i prawdziwie kościelnego dokumentu. Pada tam bardzo słuszne twierdzenie, iż ci, którzy zadowolili się motu proprio Summorum pontificum (indultowcy i lefebryści), porzucili walkę rozpoczętą przez Krótką analizę krytyczną.

Requiem aeternam dona ei Domine. Et lux perpetua luceat ei. Requiescat in pace. Amen.

Za:  https://pelagiusasturiensis.wordpress.com/2017/02/27/guerard-des-lauriers-rip-2017/#more-5962