
Najnowszy numer "Pro Fide Rege et Lege" (nr 1 (67) 2011)
poświęcony jest wymienionemu w tytule dokumentowi papieża Bonifacego
VIII (1294-1303). Niestety prawda katolicka nie została w czasopiśmie
wystarczająco potwierdzona, a częściowo została wręcz zniekształcona i
zamazana.
Serię poświęconą wydarzeniom pontyfikatu Bonifacego VIII otwiera artykuł R. Mozgola "`Francuski puszczyk` kontra `czarnoksiężnik z Rzymu` - konflikt między królem Francji a papieżem jako tło bulli papieskiej `Unam Sanctam`".
W gąszczu historycznej narracji wypowiada autor szereg twierdzeń, które
nie są całkowicie zgodne z prawdą katolicką - prawdą jedyną. Na str. 3
czytamy: "...Jednak unieważnionej przez Klemensa V bulli Bonifacego
VIII `Unam Sanctam` poświęcono w trakcie trwania Soboru Watykańskiego I
więcej miejsca niż ważnym dokumentom wcześniejszych soborów...". Pojawiają się pytania: W jakim stopniu "Unam Sanctam" została unieważniona? Dlaczego dogmatyczny Sobór Watykański zajmował się tak intensywnie "unieważnioną" bullą?
Czy Klemens V odwołał dokument całkowicie, czy tylko jej fragmenty?
Autor niestety nie odpowiada w tym momencie na to pytanie, sugerując
jedynie całkowite zniesienie jej postanowień, czym zaprzecza swoim
późniejszym wnioskom.













Czyli co by tu zrobić, żeby tylko uratować „papiestwo” modernistów…


Cyryl urodził się w Aleksandrii ok. 380 r. Był uczniem znanego pisarza
kościelnego, swego wuja, Teofila, po którym odziedziczył ognisty, pełen
żaru i zaangażowania styl polemiczny w walce z błędnowiercami. Ówczesnym
zwyczajem swoją młodość spędził jako mnich. W 403 roku już jako kapłan
towarzyszył Teofilowi na słynnym synodzie "Pod Dębem", który wyrządził
Kościołowi tak wiele zła; heretycy, korzystając ze swojej liczebnej
przewagi i z poparcia cesarza, deponowali wówczas m.in. ze stolicy
patriarchy Konstantynopola św. Jana Chryzostoma. W 412 roku Cyryl
zasiadł na stolicy aleksandryjskiej po śmierci Teofila.





