Mamy nowego Biskupa Świętego Kościoła Katolickiego! W czwartek, 22 lutego AD 2018, w Święto Stolicy Świętego Piotra w Antiochii, w kościele Seminarium Trójcy Przenajświętszej w Brooksville na Florydzie w USA, J. Exc. x Bp. Donald H. Sanborn, wraz z Ich Exc. x. Bp-ami współkonsekratorami - Danielem L. Dolanem oraz Gerardem Stuyverem, konsekrował na Biskupa J. Exc. x Bp-a Józefa Selway'a.
DEKLARACJA DOKTRYNALNA
▼
środa, 28 lutego 2018
wtorek, 27 lutego 2018
Pamięci Biskupa Guérarda des Lauriers OP
Dzisiaj mija okrągła, 30 rocznica śmierci JE. x. Biskupa Guérarda des
Lauriers OP.
Wybitnego Dominikanina, który w w oparciu o Katolicką teologię stworzył tezę z Cassiciacum, jako racjonalne wyjaśnienie problematyki soborowej.
Wybitnego Dominikanina, który w w oparciu o Katolicką teologię stworzył tezę z Cassiciacum, jako racjonalne wyjaśnienie problematyki soborowej.
Cześć jego pamięci.
Świeć Panie nad jego Duszą,
wiernemu synowi Twojego Świętego Kościoła Katolickiego.
poniedziałek, 26 lutego 2018
KRAKÓW - PORZĄDEK MSZY ŚWIĘTYCH: 26.02 - 04.03 AD 2018
Poniedziałek - Msza św. godz 7: 20
27.II. św.Gabriela
Wtorek - Msza św. o godz 7: 20
28.II.
Środa - Msza św. o godz 7: 20
1.III.
Pierwszy Czwartek - Msza św. o godz 7: 20
niedziela, 25 lutego 2018
niedziela, 18 lutego 2018
piątek, 16 lutego 2018
Ojciec Święty Pius XI
75 lat temu, 10 lutego 1939 roku zmarł w Watykanie, w wieku 81 lat, Ojciec Święty Pius XI (z urodzenia: Ambrogio Damiano Achille Ratti),
prezbiter od 1879 roku, potrójny doktor prawa kanonicznego, teologii i
filozofii; od 1914 roku prefekt Biblioteki Watykańskiej i pronotariusz
apostolski, od 25 IV 1918 wizytator apostolski w Polsce i na Litwie, a
od 6 VI 1919 nuncjusz apostolski w Polsce i jednocześnie abp tytularny
Nafpaktos (jako jeden z dwóch, oprócz przedstawiciela Turcji, członków
korpusu dyplomatycznego pozostał w Warszawie podczas bitwy warszawskiej w
sierpniu 1920 roku; zaprzyjaźnił się z Naczelnikiem Państwa Józefem
Piłsudskim, lecz popadł w konflikt z bpem krakowskim Adamem ks. Sapiehą,
co stało się powodem jego odwołania); od 15 VI 1921 abp Mediolanu, do
godności kardynalskiej wyniesiony przez papieża Benedykta XV 19 VII
1921; od 6 II 1922 roku 259. papież Świętego Kościoła Rzymskiego; wezwał
rządców i narody świata do uznania Społecznego Panowania Chrystusa
Króla, ustanawiając także Jego święto (Quas primas, 11 XII 1925),
lecz aktywność społeczno-polityczną katolików chciał zawęzić do
bezpośrednio kontrolowanej przez Kościół (inaugurowanej 23 XII 1922)
Akcji Katolickiej, dezawuując inicjatywy autonomiczne i nieklerykalne
środa, 14 lutego 2018
Nowy 2 (94) numer pisma "Pod Sztandarem Niepokalanej" - Luty 2018
Pismo rzymskokatolickie powstałe przy współpracy ze stroną www.ultramontes.pl
Pismo dostępne na: http://ultramontes.pl/p_s_n_nr_94.pdf
Omnia ad honorem Omnipotentis Dei, Virginis Mariae et Ecclesiae Romanae!
poniedziałek, 12 lutego 2018
KRAKÓW - PORZĄDEK MSZY ŚWIĘTYCH: 12.02 - 18.02 AD 2018
Poniedziałek - Msza św. o godz. 18:30
13.II
Wtorek - Msza św. o godz. 7:20
14.II .
Środa - Msza św. o godz. 18:30
15.II .
Czwartek - Msza św. o godz.7:20
niedziela, 11 lutego 2018
piątek, 9 lutego 2018
Św. Jan Bosko: Wizja piekła
Przytoczone poniżej wizje Św. Jana Bosko dotyczące piekła, są wyjątkami z książki "Sny i wizje Św. Jana Bosko".
DO PIEKŁA I Z POWROTEM
W
niedzielę wieczorem 3 maja 1868 r., w uroczystość Opieki św. Józefa,
ks. Bosko wznowił opowiadanie serii snów, z których uprzednio zwierzył
się swoim synom duchowym i wychowankom.
Św.
Jan Bosko: Pragnę wam opowiedzieć nowy sen, który głęboko przeżyłem.
Jest to podsumowanie tych widzeń, o których mówiłem wam w ostatni
czwartek i piątek, a które tak okropnie mnie wyczerpały. Jak już wam
wspomniałem, w nocy 17 kwietnia, obrzydliwa ropucha o mało mnie nie
połknęła. Po jej zniknięciu jakiś głos przemówił do mnie: Dlaczego im
tego nie mówisz. Zwróciłem się w kierunku tego głosu i ujrzałem
dystyngowaną osobę, stojącą przy moim łóżku. Mając poczucie winy wobec
swoich chłopców z powodu dotychczasowego milczenia wobec nich,
zapytałem: A co mam im powiedzieć? Wszystko to, co widziałeś i słyszałeś
w swoich ostatnich snach; i to, czego chciałeś się dowiedzieć; i to, co
zobaczysz jutro w nocy! Po tych słowach postać zniknęła.
Cały
następny dzień spędziłem z myślą o czekającej mnie strasznej nocy.
Kiedy nadszedł wieczór, nie miałem odwagi położyć się do łóżka. Sama
myśl o nocnych koszmarach napełniła mnie strachem. Wreszcie, choć z
wielkimi oporami, udałem się na spoczynek.
środa, 7 lutego 2018
poniedziałek, 5 lutego 2018
KRAKÓW - PORZĄDEK MSZY ŚWIĘTYCH: 5.02 - 11.02 AD 2018
5.II
Poniedziałek, św. Agaty - Msza św. o godz. 18.30
6.II
Wtorek, św. Tytusa - Msza św. o godz. 7:20
7.II
Środa, św. Romualda - Msza św. o godz. 7:20
8.II
Czwartek, św. Jana z Mathy - Msza św. o godz. 7:20
Poniedziałek, św. Agaty - Msza św. o godz. 18.30
6.II
Wtorek, św. Tytusa - Msza św. o godz. 7:20
7.II
Środa, św. Romualda - Msza św. o godz. 7:20
8.II
Czwartek, św. Jana z Mathy - Msza św. o godz. 7:20
niedziela, 4 lutego 2018
piątek, 2 lutego 2018
Ks. Kevin Vailiancourt: Deklaracja Nostra aetate – ZAPRZECZENIE doktryny katolickiej
Redaktor The Catholic Voice
28 października 2005, w związku z 40-tą rocznicą ogłoszenia przez Pawła VI pod koniec Vaticanum II deklaracji Nostra aetate,
Benedykt XVI skierował specjalny list do kard. Waltera Kaspera,
przewodniczącego Komisji ds. Stosunków Religijnych z Judaizmem. Ten
soborowy dokument, mówiący o stosunku Kościoła do religii niechrześcijańskich
ponosi odpowiedzialność za zapoczątkowanie punktów "dialogu" z innymi
religiami na płaszczyźnie bardziej wyrównanych szans. Deklaracja ta nie
była nakierowana wyłącznie na bardziej "otwarte" relacje z żydami –
wzywała również do rozszerzenia tych wysiłków na członków wszystkich
niechrześcijańskich religii, włączając w to wyznawców islamu, buddyzmu,
hinduizmu, itp. Według słów samego Benedykta XVI (będącego jednym z
głównych architektów tego dokumentu podczas Vaticanum II), dokument Nostra aetate:
"...
podkreślił konieczność przezwyciężenia przesądów, niezrozumień,
obojętności i języka pogardy i wrogości. Deklaracja była sposobnością do
większego zrozumienia i wzajemnego szacunku, współpracy i często
przyjaźni między katolikami i żydami. Ponadto deklaracja wezwała ich do
uznania wspólnych korzeni duchowych i docenienia bogatego dziedzictwa
wiary w jedynego Boga, stwórcy nieba i ziemi, który zawarł swoje
przymierze z Narodem Wybranym, objawił swe przykazania i nauczył
pokładania nadziei w obietnicach mesjańskich, które dają zaufanie i
pocieszenie w życiowych trudnościach".