W latach pięćdziesiątych ojciec Gerard bierze udział w walce z
neomodernizmem. W swych licznych pismach o teologii łaski wyraźnie
wyróżnia porządek naturalny i porządek nadprzyrodzony. Co jest
oczywiście sprzeczne z tendencjami nowej teologii. W kwestii kosmologii
ewolucyjnej jest jednym z głównym przeciwników Teilhard’a de Chardin.
Te polemiki doprowadzają do potępienia neomodernizmu przez Piusa XII w
encyklice "Humani Generis" (1950).
DEKLARACJA DOKTRYNALNA
▼
piątek, 26 kwietnia 2013
czwartek, 25 kwietnia 2013
Ku pamięci Jego Ekscelencji bp Antoniego de Castro Mayera (+25 IV 1991)
Antonio de Castro Mayer
biskup Campos
20 czerwca 1904 – 25 kwietnia 1991
Tytuł Doktora świętej Teologii uzyskał na Uniwersytecie Gregoriańskim w Rzymie.
Tytuł Doktora świętej Teologii uzyskał na Uniwersytecie Gregoriańskim w Rzymie.
Wyświęcony na kapłana w 1927 roku.
Mianowany biskupem przez Piusa XII, sakrę otrzymał 23 maja 1948 roku.
Cześć Jego pamięci!
Za: http://semperfidelisetparatus.blogspot.com
wtorek, 23 kwietnia 2013
Farsa Vaticanum II. Rzetelna ocena soboru po pięćdziesięciu latach - Ks. BENEDICT HUGHES CMRI
Wieczorem 11 października bieżącego roku [tj.
2012] księżyc świecił nad Placem Św. Piotra, tak samo jak pięćdziesiąt lat temu
w dniu otwarcia Soboru Watykańskiego II przez Jana XXIII. Być może był to jeden
z powodów, że jego następca, Benedykt XVI, pogrążył się w nostalgii
przemawiając do zgromadzonych na placu: "Pięćdziesiąt lat temu również
byłem na tym placu... tamtej nocy byliśmy szczęśliwi, przepełnieni entuzjazmem,
pewni nadejścia nowej wiosny, nowego Zesłania Ducha Świętego wraz z wyzwalającą
łaską Ewangelii". Można się było spodziewać takich pochwał z ust jednego z
głównych projektodawców Vaticanum II.
środa, 17 kwietnia 2013
Guerard des Lauriers: Boża Iskra - część VI
Michał jest pełny miłości dla wszystkich, zarówno w relacjach
osobistych jak i w szczególnych okolicznościach. Kiedy biedna
zakonnica wstała o 5 rano, by na mrozie udać się na medytację, o.
Guerard chciał jej oddać swój płaszcz. Było to wszystko co wtedy
posiadał.
Pomimo wielkiego intelektu, nie brak mu zmysłu praktycznego. Wręcz przeciwnie. Lubi majsterkować, naprawiać zepsute przedmioty. Prawie codziennie pracuje w ogrodzie. Nie waha się przyłożyć ręki do najbardziej pokornych prac. Nauka, obowiązki, nawet biskupstwo, nie pozwalają zapomnieć, że jest przede wszystkim zakonnikiem.
Pomimo wielkiego intelektu, nie brak mu zmysłu praktycznego. Wręcz przeciwnie. Lubi majsterkować, naprawiać zepsute przedmioty. Prawie codziennie pracuje w ogrodzie. Nie waha się przyłożyć ręki do najbardziej pokornych prac. Nauka, obowiązki, nawet biskupstwo, nie pozwalają zapomnieć, że jest przede wszystkim zakonnikiem.
wtorek, 16 kwietnia 2013
Heretycki tekst kardynała Bergolio. Czy Franciszek jest masonem?
Najniebezpieczniejszym wrogiem
Kościoła jest dzisiaj niewątpliwie [papież] Franciszek. Niemal codziennie dowiadujemy się o nowych poważnych
aktach. Gentiloup donosi nam dziś (patrz: forum
un évêque s'est levé ), że według Franciszka, Kościół,
jeśli uważa, że posiada prawdę, jest Kościółem światowego ducha. Kościół, aby iść "ewangelizować" musi sprawić
wyjście z niego Jezusa Chrystusa... ale uwaga! Kościół z całą pewnością nie
powinien mówić, że posiada prawdę, w przeciwnym wypadku, według Franciszka, będzie winien światowości. Franciszek
nie definiuje Ewangelizacji tak, jak my, co nas zresztą nie dziwi.
piątek, 12 kwietnia 2013
Luźna odpowiedź na analizę Sedewakantyzmu autorstwa FSSPX. Część II i III.
Następnie zostaje przedstawiony "Argument kanoniczny sedewakantystów".
Bulla "Cum ex apostolatus officio" oraz kanon 188 wyrażają zmysł Kościoła, powszechną opinię potwierdzoną m.in. przez św. Tomasza z Akwinu, że niekatolik nie może być papieżem.
Czy na pewno jest to argument kanoniczny? Czy ktoś nie pomylił argumentu kanonicznego z teologicznym? Otóż wydaje się, że właśnie taki błąd popełnił ks. Boulet.
Pisze bowiem św. Robert Bellarmine: "... Ojcowie, stwierdzając, że heretycy tracą jurysdykcję, nie zacytowali żadnego prawa ludzkiego, które poza tym być może nie istniało, w odniesieniu do tej kwestii, ale argumentują na podstawie samej natury herezji."
Bulla "Cum ex apostolatus officio" oraz kanon 188 wyrażają zmysł Kościoła, powszechną opinię potwierdzoną m.in. przez św. Tomasza z Akwinu, że niekatolik nie może być papieżem.
Czy na pewno jest to argument kanoniczny? Czy ktoś nie pomylił argumentu kanonicznego z teologicznym? Otóż wydaje się, że właśnie taki błąd popełnił ks. Boulet.
Pisze bowiem św. Robert Bellarmine: "... Ojcowie, stwierdzając, że heretycy tracą jurysdykcję, nie zacytowali żadnego prawa ludzkiego, które poza tym być może nie istniało, w odniesieniu do tej kwestii, ale argumentują na podstawie samej natury herezji."
czwartek, 11 kwietnia 2013
Guerard des Lauriers: Boża Iskra - część V
Po święceniach jego przełożeni decydują, aby kontynuował studia. W lecie
1932 roku Uniwersytet w Lille prosi Zakon Dominikański o profesora.
Ojciec Prowincjał proponuje tę funkcję ojcu des Lauriers. Od 1933 roku
jest on profesorem filozofii w Saulchoir, gdzie naucza epistemologii
oraz filozofii nauki.
środa, 10 kwietnia 2013
Konklawe przegranych i manipulacje Ratzingera co do Vaticanum II - Bp DONALD J. SANBORN
Spotkanie przegranych i nikczemników
Drodzy katolicy,
Gdy zobaczyłem zdjęcia kardynałów Novus Ordo
gromadzących się w Rzymie na wybory papieża Novus Ordo, pomyślałem
sobie, "Cóż to za niezwykły zlot przegranych". To ludzie, którzy
przez minione pięćdziesiąt lat, wprowadzali reformy Vaticanum II i
wyrządzili katolicyzmowi i katolickim instytucjom więcej szkód niż wszystkie
herezje i prześladowcy Kościoła w przeszłości łącznie.
wtorek, 9 kwietnia 2013
Jorge Bergoglio, liturgiczny progresista i skrajny ekumenista o marksistowskich tendencjach - Bp DONALD J. SANBORN
Jorge Bergoglio
Ku zdumieniu wielu i bezmiernej konsternacji
konserwatystów Novus Ordo, "kardynałowie" wybrali novusowego
arcybiskupa Buenos Aires, jezuitę na następcę emerytowanego Ratzingera. Przyjrzymy
się tu pokrótce postaci tego debiutanta w sekwencji "papieży" Vaticanum
II, którzy od 1958 roku systematycznie działają na rzecz zniszczenia
Kościoła katolickiego.
poniedziałek, 8 kwietnia 2013
Indult: pozwolenie czy pogwałcenie - cz. V
Przejdźmy do zasadniczej sprawy: do kogo powinniśmy się zwrócić i kto
naprawdę zachowuje Wiarę Katolicką w pełni? Kto ma "nową" wiarę i ""nową" liturgię? Czy tzw. tradycyjni katolicy
zmienili Wiarę, czy też ją zachowali? Czy tradycyjni księża przyjęli
inną Wiarę? Odpowiedź jest oczywista. Wiarę zachowują księża i
świeccy, którzy podążają za tradycyjnym Magisterium i tradycyjną
Mszą. Ośrodki Indultowe, oferują jedynie część Wiary i to jedynie tą
część, które zaaprobuje modernistyczna hierarchia.
Kościół Soborowy przyjął nową liturgię i nowe sakramenty. Za pełną aprobatą modernistycznej hierarchii. Oni się zmienili. My nie. Jesteśmy gotowi poddać się pod władzę katolickiej hierarchii. Ba, wręcz pragniemy tego. Ale nie mamy zamiaru powierzyć naszych dusz hierarchii pseudo katolickiej.
Kościół Soborowy przyjął nową liturgię i nowe sakramenty. Za pełną aprobatą modernistycznej hierarchii. Oni się zmienili. My nie. Jesteśmy gotowi poddać się pod władzę katolickiej hierarchii. Ba, wręcz pragniemy tego. Ale nie mamy zamiaru powierzyć naszych dusz hierarchii pseudo katolickiej.
sobota, 6 kwietnia 2013
Luźna odpowiedź na analizę Sedewakantyzmu autorstwa FSSPX. Część I.
Jeżeli nie zaznaczono inaczej, tłumaczenie "Analizy" za polskojęzyczną stroną FSSPX. Zaczynamy.
Na początek jesteśmy uraczeni cytatem z roku 1979 roku, ozdobionym jakże pięknym cytatem: "Niektórzy z nas mogą się dziś zastanawiać, czy w obliczu tak szokujących faktów abp Lefebvre pozostałby przy stanowisku, które zajmował w r. 1979."
Czytelnikowi zostają zasugerowane dwie rzeczy. Stanowisko Arcybiskupa z 1979 r. jest w jakiś bliżej nieokreślony sposób ważne. Istotne jest czy Arcybiskup pozostałby przy stanowisku z 1979 roku.
Na początek jesteśmy uraczeni cytatem z roku 1979 roku, ozdobionym jakże pięknym cytatem: "Niektórzy z nas mogą się dziś zastanawiać, czy w obliczu tak szokujących faktów abp Lefebvre pozostałby przy stanowisku, które zajmował w r. 1979."
Czytelnikowi zostają zasugerowane dwie rzeczy. Stanowisko Arcybiskupa z 1979 r. jest w jakiś bliżej nieokreślony sposób ważne. Istotne jest czy Arcybiskup pozostałby przy stanowisku z 1979 roku.
Nie
jest to uczciwe przedstawienie sprawy, jeżeli FSSPX chciałoby udzielić
odpowiedzi na pytanie o prawdziwy stosunek Arcybiskupa do Sedewakantyzmu. Już na
samym początku czytelnik zostaje wprowadzony w błąd. Czemuż to? Otóż
arcybiskup zajął stanowisko w tej sprawie również w roku 1986.
środa, 3 kwietnia 2013
Modernista Jorge Bergoglio zbezcześcił imię św. Franciszka z Asyżu - Ks. HÉCTOR L. ROMERO
Drodzy Wierni!
Wysłuchaliście Ewangelii, która przytacza nam jedną z
najbardziej bezkompromisowych rozmów Pana naszego Jezusa Chrystusa z
faryzeuszami, z Jego zagorzałymi wrogami, Żydami, synagogą szatana; tymi Żydami,
którzy wypaczyli proroctwa Pisma Świętego, czyniąc z Mesjasza ziemskiego króla.
Pan Jezus nie ugiął się przed ich żądaniami i za to, a zwłaszcza za to, że głosił
iż jest Bogiem, skazali Go na śmierć. Dyskusje z faryzeuszami będą coraz to
trudniejsze, w miarę jak zbliżamy się do Wielkiego Tygodnia, co można zauważyć
w tekstach liturgicznych najbliższych dni. Spory będą narastać aż osiągną
apogeum w dramacie Męki Pańskiej. Nasz Pan przemawia do faryzeuszów w sposób
jasny i kategoryczny. Powie im: Jesteście kłamcami, żyjecie w kłamstwie,
a przy innej okazji: Wy macie diabła za ojca. Tymczasem dzisiejsza
Ewangelia kończy się publicznym ogłoszeniem przez Naszego Pana Jego Bóstwa: Zaprawdę,
zaprawdę mówię wam: pierwej niż Abraham się stał, jam jest. Żydzi dobrze
zrozumieli i porwali kamienie, chcąc Go ukamienować.