LIST REKTORA
Drodzy Przyjaciele i
Dobroczyńcy,
Święto Boskiego
Macierzyństwa Najświętszej Maryi Panny zostało ustanowione przez papieża Piusa
XI w 1931 roku dla uczczenia tysiąc pięćsetnej rocznicy Soboru Efeskiego z 431 roku
zwołanego za pontyfikatu papieża św. Celestyna I. Ten znamienity sobór odbył
się w celu potępienia błędów Nestoriusza, który bluźnierczo nauczał, że w Jezusie
Chrystusie były dwie osoby – jedna to Syn Boży, a druga to zwykły człowiek. Jak
wiemy z boskiego objawienia Jezus Chrystus jest jedną Osobą Boską mającą dwie
natury, Boga i człowieka, co jasno wyraził św. Jan Ewangelista w pierwszym
rozdziale swojej Ewangelii: "Na początku było Słowo, a Słowo było u Boga,
a Bogiem było Słowo… a Słowo stało się Ciałem!". Co więcej, po upadku
człowieka z powodu grzechu Adama dzieło naszego odkupienia wymagało dokonania
nieskończonego zadośćuczynienia, którego żaden człowiek nie byłby w stanie sam dokonać.
Można to osiągnąć jedynie poprzez ofiarę i śmierć Boga-Człowieka, Jezusa
Chrystusa.
Błędy Nestoriusza miały
dalsze konsekwencje, ponieważ zanegował on, że Najświętsza Maryja Panna była
naprawdę Matką Boga. Sobór w Efezie pięknie wyraził Boskie Macierzyństwo i
nazwał ją "Theotokos", Matką Boga. Jest to również wyraźnie
ugruntowane w Piśmie Świętym we wszystkich czterech Ewangeliach, zwłaszcza w
Ewangelii św. Łukasza, kiedy św. Elżbieta "pełna Ducha Świętego"
zawołała do Maryi: "Błogosławionaś Ty między niewiastami i błogosławiony
owoc żywota Twojego. A skądże mi to, że przyszła Matka Pana mego do mnie?". Na długo przed przyjściem Chrystusa prorok
Izajasz przepowiedział: "Oto panna pocznie i porodzi syna i nazwą imię Jego
Emmanuel (Bóg z nami)" (Iz. 7, 14). Później ten sam prorok mówi o
Emmanuelu: "Albowiem Maluczki narodził się nam, i Syn jest nam dany; i
stało się panowanie na ramieniu Jego, i nazwą imię Jego: «Przedziwny, Radny,
Bóg, Mocny, Ojciec przyszłego wieku, Książę pokoju»" (Iz. 9, 6).
Święto to jest tytularnym
świętem Seminarium Mater Dei i jest zawsze uczczone uroczystą Mszą Świętą i odmówieniem
Różańca przed wystawionym Najświętszym Sakramentem. Nasza duchowa Matka po raz
kolejny udowodniła, że jest naszą Matką, poprzez nabycie przez nas nowej
nieruchomości dla seminarium. Gdy rozpoczynaliśmy nasz nowy rok szkolny z 15
seminarzystami oraz naszymi kapłanami, braćmi zakonnymi i studentami z internatu,
odczuwaliśmy, że jesteśmy stłoczeni i rozpaczliwie potrzebujemy rozszerzenia
naszej działalności. Matka Boska zadbała o to i wraz z przekazaniem nam bardzo pokaźnej
darowizny pojawiła się oferta sprzedaży dziesięcioakrowej nieruchomości z
mieszkaniami dla 15 – 20 osób. W święto Matki Bożej od Wykupu Niewolników, 24
września otrzymaliśmy pożyczkę na tę posiadłość i nasi młodsi seminarzyści z
ks. Stephenem Sandquistem zamieszkali tam 7 października w święto Różańca
Świętego. Nieruchomość ta jest położona w zacisznym miejscu na wsi, co zapewnia
wspaniałą atmosferę odosobnienia. Jeden z naszych diakonów, ks. Józef Pham –
kiedy po raz pierwszy zobaczył posiadłość – wyraził się słowami św. Piotra do
Chrystusa na górze Tabor: "Panie, dobrze nam tu być".
Niniejszy biuletyn został
napisany po moim powrocie z Konferencji Fatimskiej w Spokane w stanie
Waszyngton. Podczas konferencji odwiedził nas ks. Alexander Kryssov z Rosji,
ks. Eugen Rissling z Niemiec i ks. Thomas Le Gal z Francji. Podczas pontyfikalnej
Mszy Świętej wierni byli zbudowani obecnością w świątyni 12 kapłanów.
Dziękuję za nieustające
modlitwy, ofiary i wsparcie seminarium! I jak zawsze bądźcie pewni naszych
codziennych modlitw za was wszystkich, naszych przyjaciół i dobroczyńców.
Z modlitwą i
błogosławieństwem,
Bp Mark A. Pivarunas CMRI
Uroczysta Msza pontyfikalna w Święto Boskiego
Macierzyństwa Najświętszej
Maryi Panny w Seminarium na Górze Św. Michała (Mount
St. Michael)
Brat Mary Alexius CMRI, składa pierwsze śluby
Caleb Amour (Szkocja), Dominic Lehnen (Minnesota),
William Sentman (Michigan)
i Joseph Vines (Nebraska) otrzymują sutannę jako nowi
seminarzyści.
Siostry Zgromadzenia Matki Bożej wróciły do Omaha ze
swoich różnych klasztorów
z okazji 25-lecia ślubów sióstr: Mary Alphonsa CMD i
Maria Josepha CMD
Z
czasopisma "Adsum", October 2019. (2)
Z
języka angielskiego tłumaczył Mirosław Salawa
–––––––––––––––
Przypisy:
(1)
Tytuł artykułu od red. Ultra montes.
(2) Por. 1) Bp Mark A. Pivarunas CMRI, a) Sede vacante. Rocznica śmierci papieża Piusa
XII. b) Sedewakantyzm.
c) Odpowiedzi na zarzuty wobec
stanowiska sedewakantystycznego.
d) Vaticanum II "w świetle
Tradycji"? e) O Przysiędze
antymodernistycznej. f) Czasy ostateczne a fałszywy ekumenizm. g) Ocena spotkań w Asyżu w 1986 i 2011. h) Różnica
między gorliwością misyjną świętego Patryka a duchem Vaticanum II. i) Błędy doktrynalne
"Dignitatis humanae".
j) Wizyta antypapieża
Franciszka w USA i "Synod o rodzinie" (2015). k) Długotrwały
wakans Stolicy Apostolskiej. List do Ks. Peek odnośnie stanowiska teologicznego
Zgromadzenia Maryi Niepokalanej Królowej (CMRI).
l) Papiestwo. m) Kościół katolicki i jurysdykcja. n) Nieomylne
nauczanie papieża Piusa XII i Jego świątobliwych poprzedników potępia błędy i
herezje Vaticanum II. o) Pięćdziesiąt lat "Nowej
Mszy" w modernistycznym Neokościele.
p) Boskie Macierzyństwo
Najświętszej Maryi Panny. q) Cześć ku Najświętszej Maryi Pannie
katolicką odpowiedzią na niepokoje współczesnego świata.
2) "The Reign of Mary", a) Stanowisko
Teologiczne Zgromadzenia Maryi Niepokalanej Królowej (CMRI). b) Modernistyczny Kościół: Nawracanie
żydów niekonieczne.
3) Ks. Benedict Hughes CMRI, a) Kult człowieka. b) Neopapież – fałszywy papież. c) Zaniechanie
potępienia: Bergoglio zaniedbuje obowiązek potępienia zła. d) Sedewakantyzm:
jedyny logiczny wniosek. e) Farsa
Vaticanum II. Rzetelna
ocena soboru po pięćdziesięciu latach. f) Nowa praktyka "dialogu". Duch apostolski
zniszczony przez Vaticanum II. g) Pożegnalne słowa do swoich kapłanów. O
spuściźnie Benedykta XVI. h) New Age,
Nowa Religia. i) A on
znowu swoje! Bergoglio wywołuje zgorszenie wśród katolików nonszalanckim
podejściem do małżeństwa. j) Papież Pius XII – w
pięćdziesiątą rocznicę śmierci.
4) Ks. Noël Barbara, a) Papieska
nieomylność a dzisiejszy kryzys w Kościele.
b) Uderzające podobieństwo reform Pawła VI
do reformy anglikańskiej 1549 roku.
c) Katolicka Msza święta a Novus Ordo Missae. Czy
NOM jest ważną mszą?
5) Joseph Paul Hau Pham, List do duchowieństwa
diecezji Bac Ninh w Wietnamie. (List otwarty byłego kapłana Novus Ordo).
6) Ks. Jan Domaszewicz, Ze skarbnicy wiedzy teologicznej. a) Jezus Chrystus Zbawiciel świata:
Wcielenie i Odkupienie. (Christologia, de Christo Salvatore). b) Niepokalana Dziewica Maryja
Współodkupicielka rodzaju ludzkiego. (Mariologia).
7) O. Franciszek Kwiatkowski
SI, Matka Boga. (Wykład sodalicyjny w
rocznicę Soboru Efeskiego).
8) Ks. Paweł Rubon SI, Nauka o zwycięstwie Różańca
świętego.
9) Ks. Maciej Sieniatycki, a) Apologetyka czyli dogmatyka fundamentalna.
b) Zarys dogmatyki katolickiej.
c) System modernistów. d) Modernistyczny
Neokościół. e) Główne zasady etyki Kanta a etyka
chrześcijańska. f) Modernizm w książce polskiej.
10) Abp Walenty Zubizarreta OCD, O modernizmie (De
modernismo).
11) Ks. Jacek Tylka SI, a) Dogmatyka katolicka. b) Traktat o Kościele Chrystusowym. c) O obojętności, czyli indyferentyzmie
w rzeczach religii. d) O
własnościach religii. e) O cnotach
heroicznych.
(Przyp. red. Ultra montes).