DEKLARACJA DOKTRYNALNA

piątek, 27 września 2019

JE x. Bp Mark Pivarunas CMRI: Nieomylność Kościoła

Obraz może zawierać: co najmniej jedna osoba 
      Powodem tego długiego wyjaśnienia własności nieomylności Kościoła jest to, że jest to najsilniejszy argument przeciwko Soborowemu Kościołowi Soboru Watykańskiego II.

Bo jak Kościół katolicki mógł wiernie, konsekwentnie i nieomylnie nauczać tej samej wiary przez 1900 lat, a potem nagle zaproponować podczas Soboru Watykańskiego II fałszywe doktryny uprzednio potępione przez przeszłych papieży i sobory (a mianowicie ekumenizm i wolność religijną)? Jak Kościół katolicki mógł ciągle odnawiać bezkrwawą Ofiarę Kalwarii podczas Mszy Świętej, a następnie nagle zastąpić ją luterańskim „wspomnieniem Ostatniej Wieczerzy”? W jaki sposób Kościół katolicki mógłby tak stanowczo uchwalić swoje prawa przeciw religii i wzajemności, ponieważ sprzyjałyby one obojętności religijnej, a następnie nagle zniosłyby te prawa i zezwoliły na te przedsięwzięcia?


Czy mamy przypuszczać, że Duch Święty, Duch Prawdy, nagle zmienił zdanie i pozwolił na sprzeczności w sprawach wiary, mszy i jej uniwersalnych praw? Czy mamy przypuszczać, że Chrystus nagle porzucił Swój Kościół i pozwolił, by popadł w błąd i herezję?

Jednak przede wszystkim kwestia nieomylności dzieli tych, którzy nazywają siebie tradycyjnymi katolikami. Niektórzy tradycyjni katolicy odrzucają błędy fałszywego ekumenizmu i wolności religijnej Soboru Watykańskiego II, nową protestancką wspominającą Ostatnią Wieczerze - Novus Ordo Missae - i herezje Nowego Kodeksu Prawa Kanonicznego (1983), a jednak uznają, że autorzy tych błędów wciąż są przedstawicielami Chrystusa tutaj na ziemi. W rzeczywistości mówią, że żywe Magisterium Kościoła popełniło błąd i doprowadziło większość katolików do błędu i nadal popełnia błędy. Taki wniosek jest jedynie zaprzeczeniem nieomylności Kościoła.

Nie ma wątpliwości, że Soborowy Kościół popełnił błąd. Nie tylko w 1965 r. Na zakończenie Soboru Watykańskiego II, ale także przez ostatnie trzydzieści lat w jego zwyczajnym powszechnym nauczaniu. Jak to może być bardziej jasne - ten Soborowy Kościół nie jest Kościołem katolickim.

Bp. Mark Pivarunas