Niedawno
poinformowano, że biskup Fellay spotkał się z Bergoglio i z kardynałem Novus
Ordo Muellerem – prefektem posoborowej Kongregacji Nauki Wiary. Nikt nie wie, o
czym dyskutowano, ale spotkanie na tak wysokim szczeblu wydaje się wskazywać,
że sprawy zmierzają coraz bliżej do oficjalnego wchłonięcia FSSPX przez
modernistyczną religię. Jakże ironiczne jest to, że w tym samym miesiącu, w
którym Bergoglio przyjmuje biskupa Fellay, widzimy go również obok posągu
Marcina Lutra, jak mówi luteranom przed ich heretyckim założycielem, że przez
chrzest wszyscy należymy do tego samego kościoła.
Biskup Fellay
wygłosił też ostatnio alarmujące oświadczenie, że "w Vaticanum II
nie ma żadnej bezpośredniej herezji". Co ma on na myśli przez
"bezpośrednią", nie jest dla mnie jasne, ale zakładam, że ma na myśli
"jawną herezję".
Jeśli Vaticanum
II jest wolny od herezji, to pytam się, wobec czego FSSPX było w opozycji przez
minione czterdzieści sześć lat? Jeśli można zaakceptować Vaticanum II
bez uchybienia cnocie wiary, dlaczego zatem było konieczne zorganizowanie
opozycji wobec niego przez założenie anty-apostolatu analogicznego do apostolatu
"papieża" (w ich mniemaniu)? Co uzasadnia konsekrowanie biskupów bez
mandatu apostolskiego? Co tłumaczy rozsyłanie po całym świecie kapłanów,
wznoszących "ołtarz przeciw ołtarzowi", tzn. kontynuację potępionego
i nielegalnego apostolatu w opozycji do osoby, którą oni uznają za papieża oraz
jego przedstawiciela – biskupa diecezjalnego?
Jeśli Vaticanum
II jest wolny od herezji, to jak arcybiskup Lefebvre mógł powiedzieć:
"Sobór ten
przedstawia – naszym zdaniem i zdaniem rzymskich władz – nowy Kościół, który
oni nazywają Kościołem Soborowym" (Le Figaro, 4 sierpnia 1976);
"Sądzimy,
że możemy stwierdzić na podstawie samej wewnętrznej i zewnętrznej krytyki Vaticanum
II, tj. przez analizowanie tekstów i studiowanie tajników Soboru, że z
powodu odwrócenia się od Tradycji i zerwania z Kościołem przeszłości jest to
sobór schizmatycki" (Le Figaro, 4 sierpnia 1976).
I jak mógł on
powiedzieć w wywiadzie z 1984 roku, że dekret o ekumenizmie jest "heretycki"?
(Wywiad w Catholic Crusader).
Ta oraz inne
wypowiedzi biskupa Fellay prowadzą nas do wniosku, że czterdziestosześcioletnia
batalia została wygrana nie przez arcybiskupa Lefebvre, lecz przez modernistów.
Albowiem biskup
Fellay tym jednym stwierdzeniem unicestwił fundament i źródło inspiracji całego
ruchu tradycjonalistycznego. Z radosnym przekonaniem oczekuję dnia ich
wchłonięcia przez religię Novus Ordo, a to z tej przyczyny, że już dłużej nie
będą mogli zwodzić wiernych przekonywaniem ich, że gruntownie się jej
sprzeciwiają.
Bp Donald J.
Sanborn
Fragment z: "Most
Holy Trinity Seminary Newsletter", October 2016. (2)
Tłumaczył z języka angielskiego Mirosław
Salawa.
–––––––––––––––
Przypisy:
(1) Tytuł artykułu od red. Ultra
montes.
(2) Por. 1) Bp Donald J. Sanborn, a) Protestantyzm
a katolicyzm. Rewolucja wymierzona w Boski porządek świata. b) Sprzeczności
doktrynalne biskupa Fellay i rocznica śmierci arcybiskupa Lefebvre. c) Heretycki uzurpator Bergoglio niszczy katolickie
małżeństwo. c) "Sobór Watykański II" – największa
katastrofa w historii świata. d) Ekumenizm – przygotowanie drogi dla
Antychrysta. e) Amoralny synod modernistycznych biskupów (2014) –
produkt doktrynalnego liberalizmu Vaticanum II. f) Góry Gelboe. Jeden z pierwszych
seminarzystów abp. Lefebvre'a opłakuje upadek jego Bractwa. g) Zawirowania
w FSSPX w związku z konsekracją na biskupa ks. Faure.
2) Ks. Noël Barbara, a) Papieska nieomylność a dzisiejszy
kryzys w Kościele. b) Ecône – koniec, kropka. c) List
otwarty do członków Bractwa Św. Piusa X (FSSPX). d) Uderzające podobieństwo reform Pawła VI
do reformy anglikańskiej 1549 roku. e) Katolicka Msza święta a Novus Ordo Missae. Czy
NOM jest ważną mszą? f) Czy Jan Paweł
II jest modernistą? g) Zdemaskowanie
braku autorytetu władzy Neokościoła.
3) Ks. [Bp] Robert
L. Neville, Błędy i sprzeczności FSSPX. Powody dla których opuściłem Bractwo
Św. Piusa X. List do biskupa Bernarda Fellaya.
4) Ks.
Anthony Cekada, a) Tradycjonaliści, nieomylność i Papież. b) Czy ekskomunikowany kardynał może zostać
wybrany na papieża? c) Bergoglio nie ma nic do
stracenia... zatem sedewakantystyczna argumentacja musi się zmienić.
6)
Św. Pius X, Papież, a) Encyklika "Pascendi dominici
gregis" o zasadach modernistów. b) Przysięga
antymodernistyczna. c) Przemowa do kardynałów przeciw neoreformizmowi
religijnemu.
(Przyp. red. Ultra montes).